Så less på hans oengagerade familj...
Jag måste bara skriva av mig lite...
Jag har redan klart för mig att min fästmans familj inte är så glada över bröllopet - hans familj påstår att de inte känner mig och att jag inte heller vill att de ska lära känna mig. Jag har försökt förklara att jag har social fobi (haft sen 10-årsåldern) och att det är därför som jag har varit tyst, blyg och försagd när vi har träffats (hans mamma är raka motsatsen; bullrande, högljudd, pratar hela tiden).
I alla fall. Jag tror nog att det där kommer att lösa sig med tiden bara jag lär mig slappna av i deras sällskap, men vad jag är irriterad på är att deras beteende gör att min fästman blir ledsen över sina föräldrars bristande engagemang kring vårt bröllop. De frågar absolut ingenting, är ointresserade när han berättar detaljer och ville först inte ge någon bröllopspresent till oss båda utan bara till honom (av ovanstående skäl antar jag; de menar att de inte vill ge någon present till en tjej som de inte känner). Nu för strax över en månad sen så ringde mamman och sa "Var beredda på att vi tar med oss en extra gäst till middagen". Då hade hon alltså, som vi uppfattade det, fixat en fotograf till oss som hon tänkte ta med som bröllopspresent. (Egentligen skulle min fästmans bror fotografera, men han vill helst inte och det här var väl ett sätt för familjen att lösa det problemet.) Vi blev så klart jätteglada, både över en "riktig" fotograf (som vi annars inte har råd med) och engagemanget från min fästmans familj.
Men nu när vi hörde av oss senast så visade det sig att inget alls var bokat eller fixat utan att det hela hade varit ett förslag från min fästmans bror - han hade frågat sin mamma om vi skulle vilja ha den här fotografen och om hon skulle kunna sponsra, hon frågade oss, vi tackade ja och sen har mammans och broderns kommunikation på nåt sätt avstannat så det hela rann ut i sanden och nu är det för sent att boka. Vi känner oss rätt besvikna. Främst på just denna avslagna, halvhjärtade attityd från hans familj som jag tycker präglat hela tiden från att vi skickade ut inbjudningar. Var vi inte ens så viktiga att de hade kunnat anstränga sig liiite när de hade chansen och se till att fotografen blev bokad i tid?
(Jag tror inte heller att deras erbjudande att betala för fotograf gäller vilken fotograf som helst, utan bara just den här som de föreslog; annars hade vi ju kanske kunnat ordna fram en själv och bli sponsrade.)
*suckar* Var bara tvungen att skriva av mig en stund.