• Fhlikkan

Undrar en sak..

Om ens pojkvän inte vill ha med sitt ex att göra, att han inte orkar se henne osv, kan de innbära att han fortfarande känner ngt, dvs att han tycker det är jobbigt att se henne (detta har hand dock bara sagt en gång,annars säger han oftast att han inte bryr sig). Han säger att han inte tål henne eller hennes umgänge, han vill inte ens se dem. De gick igenom ett långt förhållande där sista året bla var i mycket bråk och problem. Jag vet att han är över henne så sett, men jag blir samt rädd om det finns några mer känslor kvar. Vi har alla vart i samma rum innan o möts ute osv, och han har betett sig precis som vanligt, om inte mer kärleksfull för att han vet det är jättejobbigt för mig. Han har inte gett mig några som helst anledning att tveka på hans känslor, MEN, just den biten är jag fundersam över. Kan man bara vara arg utan att ha "romantiska" känslor inblandande.. lite svårt att förklara.

Vad tror/vet ni?

//Kluven!

• Svar på tråden Undrar en sak..
  • Hammerman

Jag kan bara tala utifrån egen erfarenhet, men jag vill inte ha ett dugg med mitt ex att göra och hon är så mycket av ett avslutat kapitel man kan bli.

Det finns förmodligen ingen anledning till oro.

• Fhlikkan
    Vidalila skrev 2008-05-15 21:13:43 följande:
    Fråga.
    jo, jag har gjort det. Och hans svarade då liknande att han inte tål henne eller hennes umgänge, han har bara dåliga minnen osv. Kan de vara jobbigt för att han lixom får den där dåliga känslan igen eller är det att han mår dåligt av det pga känslor. Jag vet inte vad jag ska tro. Han har som sagt inte gett mig någon anledning att tvivla, men man vet ju aldrig, jag vet ju inte säkert att det verkligen är så, och inget annat.. jag vet inte hur jag ska tolka det så säga. De har ingen som helst kontakt det vet jag säkert iallafall. Hmm.. kluven som sagt.
  • Fhlikkan
    Hammerman1 skrev 2008-05-15 21:15:34 följande:
    Jag kan bara tala utifrån egen erfarenhet, men jag vill inte ha ett dugg med mitt ex att göra och hon är så mycket av ett avslutat kapitel man kan bli. Det finns förmodligen ingen anledning till oro.
    jag förstår vad du menar, samma gäller mitt ex. Klart det är lite jobbigt om ens ex är på samma ställe som en och ens nuvarande, men jag hade nog inte brytt mig så värst ändå. Men jag vet inte, det kanske bara är så enkelt att han inte tål se henne för att de hade de dåligt under ett bra tag.
  • Vidalila

Fråga igen.Prata. Varför ens vara tillsammans med någon du inte litar på? Och varför vara tillsammans med någon som inte litar på en?

• Hammerman

Har man varit i ett dåligt förhållande under en längre tid är det ganska naturligt att inte vilja ha med människan ifråga att göra. Han HADE säkert en hel känslor för henne, men som du säger, mycket bråk etc och han insåg förmodligen alltmer att hon bara skulle såra honom ännu mer och göra honom ännu mer besviken. Varför vilja träffa en person som i slutändan endast inneburit negativa saker för honom? Du hade haft större anledning att vara orolig om han velat umgås med exet, det är i alla fall min erfarenhet av saken.

• Ljungfru

Ja, man kan vara bara arg.
    Jag tål fortfarande inte se ett av mina tidigare ex och det beror INTE på att jag skulle ha några känslor kvar utan på att jag störs av tanken på att ha varit ihop med den idioten. Jag stör mig på hela hans uppenbarelse.
    Det kanske inte är så illa för din kille, men du behöver inte tro att det har med romantik att göra att han inte vill träffa henne.

• Fhlikkan
    Hammerman1 skrev 2008-05-15 21:25:33 följande:
    Har man varit i ett dåligt förhållande under en längre tid är det ganska naturligt att inte vilja ha med människan ifråga att göra. Han HADE säkert en hel känslor för henne, men som du säger, mycket bråk etc och han insåg förmodligen alltmer att hon bara skulle såra honom ännu mer och göra honom ännu mer besviken. Varför vilja träffa en person som i slutändan endast inneburit negativa saker för honom? Du hade haft större anledning att vara orolig om han velat umgås med exet, det är i alla fall min erfarenhet av saken.
    Tack för ditt svar! En killes åsikt är aldrig fel. Jo, jag håller nog med, om han velat ha kontakt eller så, hade jag nog vart mer orolig. Hon är likadan, vill inte heller ha med honom att göra vet jag. Så båda två är nog rätt trötta på varandra. Det som lugnar mig lite är väl de gånger vi sett henne eller vart på samma plats, då han vet jag är väldigt känslig mot detta, så har han alltid varit mer kärleksfull efteråt och påmint mig att jag aldrig ska glömma att han älskar mig osv (vilket jag kan bli osäker på ibland, men det ligger hos MIG det problemet, det är jag medveten om), försäkrat mig om hans kärlek osv. Hade han haft känslor hade han kanske tagit lite avstånd från mig, eller jag hade nog märkt att något vart fel, men han är precis som vanligt.

Ja, jag får väl lita på hans känslor bara.

Tack igen!
  • Fhlikkan
    Vidalila skrev 2008-05-15 21:23:51 följande:
    Fråga igen.Prata. Varför ens vara tillsammans med någon du inte litar på? Och varför vara tillsammans med någon som inte litar på en?
    Tack för svar!

Jo, jag litar på honom. Problemet är att jag är lite osäker själv som person, jag vet inte riktigt varför, men det är min egen "nojja" som spökar och kan överanalysera vissa saker.

Men jag får göra mitt bästa och bara försöka lita på han. För vad jag vet har han aldrig ljugit för mig och är alltid helt ärlig.
  • Fhlikkan
    Ljungfru skrev 2008-05-15 21:26:36 följande:
    Ja, man kan vara bara arg.Jag tål fortfarande inte se ett av mina tidigare ex och det beror INTE på att jag skulle ha några känslor kvar utan på att jag störs av tanken på att ha varit ihop med den idioten. Jag stör mig på hela hans uppenbarelse.Det kanske inte är så illa för din kille, men du behöver inte tro att det har med romantik att göra att han inte vill träffa henne.
    Tack!

Ditt svar lättade en hel del. Jag visste inte riktigt hur jag skulle tolka det hela. Men jag antar att det är så, för att han skulle ha känslor för henne, stämmer inte riktigt överens med hans beteende osv när vi har setts alla osv. Han tål inte henne eller hennes vänner och jag vet själv vilka dom är sedan tidigare, inte ens jag tål dom. Jag frågade varför han inte tålde dom/henne, han sa att de var bla pga allt som han vart med om under den perioden osv. Dåliga minnen bara typ. Det spökar för mycket i min hjärna nog bara.

Tack igen för svar =)
Svar på tråden Undrar en sak..