• CaSan

Festlokal i södra skåne??

Äntligen börjar vi komma igång så smått med bröllopsplanerna.. Vi har ett datum vi siktar på. Det är iof inte förrän nästa år men det är ju inte dumt att vara ute i god tid.

Det stora huvudsakliga för att kunna säkerställa datumet är att hitta den perfekta festlokalen och kyrkan... Vi har böjat med festlokalen då det känns som denna bit är den svårare, att hitta något som man tycker om o dessutom är i samma budgetklass man har råd med. Än så länge har vi 4 alternativ som vi tänkt kolla upp: Borgstugan i Malmö, Heleneholms slott, Trollenäs slott och Svaneholms slott. Är det någon vänlig själ som vill dela med sig av sina erfarenheter av dessa ställen samt som kanske har lite bilder där ifrån. Jag tar även gärna tacksamt emot tips på andra mysiga festlokaler i södra Skåne.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Festlokal i södra skåne??
  • brudensara

Jag har ingen erfarenhet av de ställena du nämner, men däremot av Gästgifvaregården i Skanör. Jag var på bröllop där förra sommaren och det var fantastiskt! Jättefint, god mat, trevligt ordnat. Paret gifte sig i kyrkan i Skanör, så fin! En vitkalkad sjömanskyrka nära havet, man ser havet från kyrkan.

Lycka till!

• brudokt

Hej!
    Vad kul, alla de ställen du nämner var med på vår lista innan vi bestämde oss för lokal. Letade upp mina anteckningar om ställena så här kommer info:

Heleneholm är det billigaste alternativet. Trerätters meny fr 245kr och uppåt. En flaska husets vin fr 180kr/ flaskan
    Fin festlokal men riktigt fula toaletter i källaren om jag inte minns fel... Han som har stället är trevlig och hjälpsam. Vi valde framförallt bort det för att vi tyckte att omgivningarna var trista. Positivt är att festen får hålla på till kl 03.00.

Svaneholms slott ligger jättevackert och lokalen är fin. Pris för 3 rätter, välkomstdrink, vinpaket, tårta 850kr/person. Vill ni ha öppen bar kostar det 250kr per gäst för 2.5h. Festen får hålla på till klockan 02.00

Trollenäs tittade vi aldrig på för det var för dyrt 1200kr/ person och då ingår inte alkohol efter middagen.

Vi valde borgstugan eftersom han som har stället var så förstroendegivande + att lokalen är såå mysig! Priset är också bra tycker jag, ca 600kr/person för tre rätter, välkomstdrink, vin, kaffe och avec. Priserna i baren är super: 25kr/ öl och 25kr/ glas vin. Festen slutar klockan 02.00 och gästerna ska vara ute ur lokalen 02.30.

Lycka till med planerandet!

• 080809

Vi ska vara på Flädie mat och vingård!

Den toppar det mesta...även slotten!

Vi ville ha en intimt miljö och oklanderbar service!!

• CaSan

Tack snälla för infon! Vi ska genast kolla upp både Flädie och även Gästgivaregården i Skanör. De såg både fina ut på deras hemsidor.

Någon annan som har något tips på festlokal i södra Skåne som vill dela med sig?

• Tjinglan

Bra tips ni kommit med, ska kolla lite på det jag med.

Kan tala om att intrycket jag fick av personalen på Flädie M&V var verkligen positivt, jättetrevliga att prata med, men så kostar det en del också. De gav mig ett pris på ungefär 880 kr/peron för en helkväll, och då ingår dricka också, så det är ju bra(man betalar bara för det som går åt i baren), MEN sen ligger hyran på typ 14000 kr, så det måste man ju ta med i beräkningarna också....

• Gizmos

Vi har valt Sjobo Gastgifvaregard. Super trevlig personal, dom har underbart god mat och parken ar sa himla fin...
    Jag tror att vi kommer betala ca. 800:-/pers och da ingar allt!! (aven fri bar).

• Gizmos

Glomde saga att vi har hela stallet for oss sjalva

• GladaEmma

Vi har valt Hemvärnsgården i Kyrkheddinge. ca 350 för tvårätters och ca 400 för 3 rätters. Det som ingår är dukning, servering, städning. Man fixar själv tårta, ev dekorationer samt dricka (vilket ju gör mycket på summan)

• allehanda

www.skanetranas.com om man vill till Österlen.Här ordnar man maten själv men det går ju att ordna med olika cateringfirmor eller så har personalen säkert olika bra alternativ att tänka på.

• CaSan

080809
    Vad fick ni för prisuppgift på Flädie M&V?

Tack på förhand!

• Plummis83

Bara bra att vara ute i god tid när det gäller lokalen!!

När vi bokade den lokalen vi ville ha så hade 6 par redan bokat och det är till nästa sommar alltså!!!

Känner tyvärr inte till nån av dessa lokaler ni nämner!!

• a wife to be

Vi ska vara på Boklunden i Torna Hällestad.

• sommar08

Vi gifter oss nu på lördag och ska ha festen på s:t gertrud mitt inne i malmö. Superfina lokaler med kristallkronor i taket och helt nyrenoverade toaletter

• CaSan

Någon annan som har något bra tips att dela med sig..?!

• GladaEmma

Åh! Grattis i förskott.

Hur funkar det på S:t Gertrud? Det är mat och dricka genom dem eller?

sommar08 skrev 2008-05-19 21:20:48 följande:
    Vi gifter oss nu på lördag och ska ha festen på s:t gertrud mitt inne i malmö. Superfina lokaler med kristallkronor i taket och helt nyrenoverade toaletter
Svar på tråden Festlokal i södra skåne??