• Bröllopstokiig

Weekend i Dalarna?

Mina föräldrar firar snart 30-årig bröllopsdag. Vi hade tänkt överraska dem med en weekend på något mysigt ställe med god mat. De bor i Dalarna och det ska helst inte vara så långt att åka. De har varit väldigt mycket i Tällberg redan så det vore roligt med andra förslag. Är det någon som har några tips och idéer?

• Svar på tråden Weekend i Dalarna?
  • Bröllopstokiig

Finns det inte ett ställe som heter Klockargården som ligger i Dalarna. Jag har hört att det ska vara mysigt där.

• Bröllopstokiig

Ja. Klockargården ligger i Tällberg. Det är jättefint där men de har redan varit så mycket i Tällberg att jag ville pröva något nytt.

• Bröllopstokiig

När min mor fyllde 50 år fick hon ett presentkort på övernattning och middag i Fryksås (har jag för mig att det heter - jag kollar upp när jag kommer hem från jobbet och skriver igen om det var fel). Mina föräldrar åkte dit en helg för ca ett år sedan, och de var jättenöjda efteråt. Väldigt trevligt tydligen! De har också varit ganska mycket i Tällberg och tyckte att det var roligt att komma till en annan del av Dalarna.

• Bröllopstokiig

Hej Mina!

En bit utanför Orsa i Dalarna finns ett ställe som heter Fryksås, där har de små stugor och ett jättemysigt värdshus, naturen ligger inpå knuten..Inte långt därifrån ligger Grönklitt, där kan man åka skidor både utför och på längden och där har de ochså stugor och en mysig restaurang. Gesunda berget är också mysigt, tror att de har ett hotell där. Mellan Leksand och Siljansnäs har jag hört att det ska ligga nåt som heter Masergården eller nåt sånt, som är ett mysigt ställe där man kan få massage och sånt..Lite grann som ett spa fast enklare...Pröva gå in på www.dalarna.se de kanske har några bra tips där! Lycka till!

• Bröllopstokiig

Om ni kan tänka er att lämna Dalarna och åka in i Värmland och Filipstad så finns Hennickehammars herrgård. Underbart ställe! Finns på nätet för mer info.

• Bröllopstokiig

Hej Mina.

Mitt tips är Bispbergs herrgård strax utanför Säter. Vi firade vår bröllopsnatt och en extra natt där i september i år. Herrgården är urmysig och det var ägarna själva som servade oss på ett mycket personligt och trevligt sätt. Maten vi åt var ljuvligt god och priset medel. Vi kan varmt rekomendera Bispberg med dess gammla och vackra miljö samt mat och framförallt ett underbart bemötande.

conf.informus.se/bispberg/er.

/Helén

• Bröllopstokiig

Jag håller med Ernie, Bispergs Herrgård är jätte mysigt samt trevlig personal. Men jag har ett till Tips och det är Södergårdens Gästgiveri strax utanför Krylbo. Vi firade min fars 50 årsdag där. Hör av dig om du vill ha mer information.

li7305@hotmail.com

//Linda

• Bröllopstokiig

Mitt förslag är att söka på gula sidorna. De flesta hotell, pensionat och herrgårdar (som ligger lite utanför städerna) är trevliga, det brukar stå att de ligger i naturskönt område.
    Här kommer det några förslag:
    Tolvsbo Hotell i Söderbärke
    Rankhyttans Herrgård, Falun
    Saxenborg Pensionat, Grangärde (drogfri miljö)
    Vanbo Herrgård, Smedjebacken
    Trollnäs Pensionat, Svärdsjö
    plus alla förslag som alla andra har tipsat om (Fryksåsen ligger i en underbar natur!)
    Det finns säkert massor av andra förslag men dessa är vad jag kom på nu.

• Bröllopstokiig

Ulfshyttan herrgård är jätte mysigt:Om jag inte missminner mig har rum nr 6 bubbelbad och 2 rum en med soffgrupp och ett med säng det går ju att kolla. Ulfshyttan har egen hemsida
    ulfhyttan www.ulfshyttan.se Kanke detta kan vara något.God mat dessutom.jag och min man skall åka till Färna Herggård som ligger i skinnskatteberg och det såg våldigt mysigt ut ligger cirka 10 mil i från Borlänge

• Bröllopstokiig

Tusen tack för alla tips. Ni är verkligen toppen som kommer med så många bra förslag. Ska gå igenom alla så får vi se vad det blir.

• Bröllopstokiig

Jag har ett bra tips, Klosters Herrgård som ligger utanför Hedemora åt Stjärnsunds-hållet. Det är fantastiskt mysigt och genuint. Inger Backlin heter hon som håller i det, de har bara ett par rum. Man får bl.a. frukost på sängen med hembakt bröd. Vi firade bröllopsnatten där och det var perfekt.

• Bröllopstokiig

Ulfhyttas herrgård är jättemysig, dessutom räknas deras kök som ett av Sveriges 10 bästa....

• Bröllopstokiig

Rankhyttan skulle jag rekommendera.
    Känner familjen Hammar som äger stället
    och det är jätte mysigt där!
    www.rankhyttan.se

Svar på tråden Weekend i Dalarna?