• Jen82

    Domkyrkan Lund

    Startar en ny tråd om Domkyrkan I Lund!!!

    Juni

    Juli
    12juli Jen82

    Augusti

  • Svar på tråden Domkyrkan Lund
  • lotta070508

    Hej jag ska gifta mig där 5 juli. Prästen ringde idag en kvinna verkade jättetrevlig och sa att vi ska boka möte för att träffas. Känns mycket spännande.... Var ska ni andra ha er mottagning?

  • Jen82

    Juli

    5 Juli Lotta070508
    12 Juli Jen82

    Vi ska ha våran i Genarp.
    En manlig präst ska vi ha!
    Vad heter er Musiker?
    Kram

  • lotta070508

    VI hade först en präst som heter Håkan men sen hade de fått göra vissa ändringar i sista minuten så det blev en kvinna istället. Hon lät jättetrevlig och mycket positiv. Eftersom jag var i danmark kunde jag inte prata så länge med henne så hon skulle ringa imorgon igen så då vet jag mer. Vi ska ha vår mottagning på AF så det är lagom avstånd.....

  • Jen82

    Hej!
    Vi ska ha en manlig präst Anders tror jag han heter.
    En manligt musiker med.
    Jaja bara de e trevliga.
    När ska ni träffa eran präst?
    kram

  • Jen82

    Hej Hej!
    Nu har vi träffat prästen!
    Innan oss var där en tjej med barn o några andra tjejer o pratade om hur de skulle gå osv!

  • lotta070508

    Vi har oxå träffat vår präst nu. Hón heter sofie och var mycket trevlig. Det var lite roligt för hon är lika gammal som oss (31) så hon var mycket modern i sitt tänkande och tyckte absolut inte att det var dumt att jag skulle gå in med min pappa, så det kändes skönt. Hon kändes helt rätt så nu är jag lugn men det är bara 2 veckor kvar så det börjar bli lite pirrigt nu. Hur går det för er har ni koll på allt?

  • Jen82

    Vi har nog koll på det mesta nu.
    Måste ut o köpa mitt smycke snart.
    Jag ska göra prov frisyr snart 30/6 :)
    M2b ska köpa byxor snart med.
    Allt ska betalas snart med.. mindre kul. Jaja :)

    Så ni fick igenom allt.
    Vi behövde inte ens fråga, vår hade sina saker helt klara o vi hade inte mkt att säga till om, det märkte vi så vi gav inte ens det en chans.
    Vi gör som han säger.

    Jaja vi ska dit o öva med tärnor o näbb en gång innan det e dax.

    Har nu äntligen hittat en MUA som ska hjälpa mig o m2b på våran dag.
    Pris 650kr + några foton :)
    Då ingår en provsminkning med.
    Billigt :)

    Jag provade min klänning o hela kitet igår, passade perfekt :)

    Ni då mkt kvar??

    Ni vet att de kan komma vara ett stort gäng turister i kyrkan när ni gifter er va?
    Kanske 50 japaner som kommer fota er? De sa våran präst.

    Kram

  • lotta070508

    Hej, vår präst var bara 31 år och hade precis arbetat 3 år i New York i svenska kyrkan och hon frågade oss hela tiden hur vi ville ha det så det kändes ju skönt. Bara ni inte behöver göra nåt ni inte vill så spelar det ju ingen roll. Jag ska sminka mig på make up store och gjorde provsminkning häromdagen och blev helt sjukt nöjd. De var fantastiskt duktiga och jag kände mig som en fotomodell när de var klara. Sen får man ju plocka ut produkter för priset när de är färdiga. Vår präst var noga med att poängtera hela tiden att det är en ära för henne att få viga oss och att det är vårt bröllop så hon vill inte säga hur det ska vara utan det är upp till oss. Vi vet att det kan komma turister när som men det känns som att jag inte kommer att tänka på det då. Jag har mer fokus på min m2b och att inte snubbla på väg upp för trappan. Ska ni oxå viga er uppe i högkoret? Tycker det är sjukt vackert där. Nu börjar det mesta bli färdigt så vi ska trycka ett ex av festprogram och vigselprogram på måndag och så ska jag göra lite sista pyssel med bordsdekorationer och lite annat men känner att vi har bra koll faktiskt. Ska beställa lite blommor till buketten och tärnornas buketter på måndag med. Men det mesta flyter på bra. Själv då?

  • Jen82

    Hej Hej!
    Ja vi ska oxå vara där uppe :):)
    De kommer blir så mysigt!!!
    Vår präst är nog lite äldre än eran typ 35kanske.
    Jag måste memorera vissa saker till exempel att vända oss inåt ej utåt.
    Vi har kvar vissa saker tex smycken, byxor m2b, blommor ( ska fixa bukett själv) Ja sedan måste vi fixa tiderna under dagens lopp.
    Har ni oxå vigsel kl 15.30??

  • lotta070508

    Ja det ska vi ha. Det känns som en ganska lagom tid tycker jag. Vår präst har inte ens sagt något om att vända sig inåt eller nåt sånt. Hon verkade väldigt avslappnad. Vi ska inte ens öva eller något sånt heller. Hon sa bara att hon är som en regissör på bröllopsdagen och visar hur vi ska göra. Det känns ganska tryggt tycker jag. Men då är ju er präst också ganska ung ju. Den första som ringde oss var betydligt äldre och lät sådär högtidlig på något sätt. Så det kändes mycket bättre när vår nuvarande ringde 3 dagar efter och sa att det hade blivit ändrat. Var och beställde blommor idag på buketten på mobilia. 3 stora jättekallor till mig med björngräs och 4 små kompakta vita buketter till tärnorna och 3 corsage med bara en liten vit kalla till herrarna. Det gick jättebra och var skönt att kunna stryka en sak på listan.

  • Jen82

    Okej, ni har valt rätt lördag, de ska vara Lunds största konfirmation innan oss. Ca 1000 personer där.. De kunde inte lova att kyrkan var helt städad innan vi kom.
    Jaja :)

    Vi ska beställa blommor imorgon :)
    Ska göra dem själva.

    Nervös?

    Kram

  • lotta070508

    Ja jag börjar nog bli lite pirrig i magen nu. Ajdå men de hinner säkert ut därifrån annars får väl din m2b köra ut dem därifrån . Det ska vara ett annat bröllop före oss dock men det tar ju inte så lång tid det var inget jättebröllop i alla fall. Det bästa av allt är att nu är vigselprogrammen och festhäftena färdigtryckta så jag ska bara göra framsidan till festhäftet. PUHHHH. Så nu är det bara att snacka med DJ´n kvar tror jag och så allt annat småpyssel. Var på Tiger och hittade jättefina cylindervaser i glas som jag ska ha på borden med limefrukter i och de kostade bara 20 kronor styck. Vi ska ha murgröna och dessa vaser med lime och vita små blockljus med guldtråd runt med hjärtan i och så ska festprogrammet vara som bordsplacering. Hur ska ni duka? Börjar du själv bli nervös oxå? Vad ska du ha för blommor? Det är alltid kul att höra vad andra ska ha. Ha det så bra så länge!!!!

  • Jen82

    Hej Lotta.
    Hur gick d för dig?
    För oss var de perfekt FÖRUTOM det var VARMT som i en bastu i kyrkan..
    Kram

Svar på tråden Domkyrkan Lund