• lindahallman

Malta på bröllopsresan

vi ska tillmalta på bröllopsresa. finns det något mer brudpar som ska dit?

vad kan/ska man göra där?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-14 15:16
    vad ska man passa på at göra? inte bara brudpar utan om du har varit där på semester oxå såklart

• Svar på tråden Malta på bröllopsresan
  • markusofrida

Åhhh vad avis jag blir! Jag ääälskar Malta. Jag pluggade där ett par månader för ett par år sedan... åkte även tillbaka och semestrade där en vecka. Ön är helt underbar. Om ni gillar att dyka så finns det massor av bra dykvatten. Jag rekommenderar er varmt att åka över till ön Gozo. Där kan ni hyra cyklar och åka runt och besök mysiga små badvikar. Staden Valetta på Malta är ett måste att se! Missa heller inte Popay Village (hmmm undrar om det stavas så)! St Julians och Sliema är två populära semesterbyar som har vuxit ihop, där hittar ni massor av mysiga restauranger som ligger utmed vattnet.

Ni kommer att få det helt underbart!

• lindahallman

va härligt det låter!!! jag längtar dit fast jag aldrig varit där men när du beskriver det låter det så nice!

ja, Gozo hade vi faktiskt läst om att den skuole va mysig så det hade vi tänkt på litegrann

• Pupa

Jag bor på Malta, peppra mig med frågor

• Annagbg1979

Vi ska också åka till malta på bröllopsresa, 10 juli!!
    Jag har varit där innan, och älskar ön, den är helt underbar!!!

• Pupa
    Annagbg1979 skrev 2008-05-18 18:34:02 följande:
    Vi ska också åka till malta på bröllopsresa, 10 juli!!Jag har varit där innan, och älskar ön, den är helt underbar!!!
    Kul att det är någon som har något positivt att säga
  • lindahallman

Pupa: Ja men va bra. har läst lite om ön och vet att det är billigt att åka buss och att öarna ska vara fina. kryssningar är oxå fint med alal små vikar och sånt som finns runt om ön.
    prismässigt ligger det so mi Sverige ungefär, maten är lite billigare kanske. Bankomater finns lite varstans. annars vet jag inte så mycket.

• lindahallman

PS. vi ska bo tio minuter från Bugibba, hur stort är det? Är Sankr Pauls Bay bra?

• Pupa

10 minuter från Bugibba? St Pauls Bay alltså? Bugibba sitter ihop med St paul´s och Qawra kan man säga och det är väl där det finns en massa hotell och restauranger. Det finns en mysig strand promenad, inte någon shopping direkt (bara turist grejer, souvenirer och sånt). Shoppa får man göra i Sliema eller Valletta dit man enkelt tar sig med buss.

När kommer ni? Att ta en båt utflykt kan vara mysigt, boka gärna en med någon av de "finare" båtarna (segelbåtar med mindre folk än de stora båtarna, mer romantiskt) som avgår från Sliema, de kommer och hämtar med minibuss. Vill ni däremot bara till blå lagunen kan man ta en sån utflykt från st pauls och bugibba, då spelar ju båten mindre roll eftersom man bara är på båten på vägen dit och hem.

Blue Grotto på södra delen är ganska fint, där får man åka med en typisk maltesisk fiskebåt och titta på underbart klart vatten.

Mdina är alltid trevligt att ha sett, där finns Fontanella Tea Garden, ett fik med kass service men god chokladkaka

Om man vill åka till Gozo rekomenderar jag att göra det på en guidad tur eller om man hyr bil själv, det är inte alls lika lätt att ta sig fram med lokalbussarna som på Malta och det slutar alltid med att man förlorar en massa tid på att vänta på bussar hit och dit eftersom det inte finns något riktigt nätverk utan alla bussar startar och börjar i Rabat så nätverket är som en stjärna kan man säga.

Hör av dig om du funderar på nåt eller om jag var oklar.

Svar på tråden Malta på bröllopsresan