• weinlove

Knep, knåp och andra roligheter för barn

Vi kommer för de barn som är under 12 ha ett enklare festprogram, som innehåller mer knep och knåp, fylla i grejer och färgläggning.

Detta får de pyssla med vid bordet, eftersom det finns rätt stor risk att de äter upp maten före föräldrarna, under talen om de ej orkar lyssna osv. Kan de ändå inte sitta stilla så länge kommer de att ha tillgång till ett litet lekrum.

Har ni nåt tips på hur man kan få tag på sånna saker? Har ni tips om några bra sidor man kan hitta dessa saker eller kommmer ni själva att göra nåt liknande som man får ta del av?

Alla tips och idéer är välkomna.

• Svar på tråden Knep, knåp och andra roligheter för barn
  • weinlove

är vi helt ensamma om detta?

• Ayeree

Det beror ju lite på åldern på barnen. En 10-11åring behöver ju lite mer avancerade saker än en 2-3åring

Vad jag kan tänka mig är sånna där bilder där man ska rita streck mellan siffror. De borde vara rätt enkla att göra själv och det går att göra olika svårighetsgrader. Enklare korsord, några blanka sidor, kanske en tävling om att rita det finaste brudparet (alla vinner något litet, typ en penna, fint sudd eller tablettask)

• JBB

Det finns massor med sidor på internet där mn kan kopiera ut färgläggnings bilder, korsord, nummer för nummer och liknande. Har gjort sådant till mina brorsöner innan och dom älskade det perfekt för bilturer så det borde gå jätte bra på ett bröllop. Men kom ihåg att göra många sådana, barn har en tendens att göra alla på en gång

• weinlove
    jonnysblivandebrud skrev 2008-05-14 14:38:18 följande:
    Det finns massor med sidor på internet där mn kan kopiera ut färgläggnings bilder, korsord, nummer för nummer och liknande. Har gjort sådant till mina brorsöner innan och dom älskade det perfekt för bilturer så det borde gå jätte bra på ett bröllop. Men kom ihåg att göra många sådana, barn har en tendens att göra alla på en gång
    du har inget sånt som du vill dela med dig utav?
  • weinlove

tack för alla svar. nån mer som har några andra förslag?

Svar på tråden Knep, knåp och andra roligheter för barn