• Timba
    Äldre 13 May 22:33
    1389 visningar
    6 svar
    6
    1389

    HJÄLP oss välja månad år -09!

    Vi ska gifta oss 2009 men vet inte månad! Helst på sommaren men gärna så sent som möjligt eftersom vi väntar barn i början av året och jag vill inte vara fast med amning och ha alltför många kilon kvar (vilka jag alltid har svårt att bli av med efter graviditeter )

    Hur är september-oktober? Är kvällarna fortfarande ljumma då? Eller är det "bäst" med en sommarmånad då man kan mysa bland dofter och ljusa kvällar?

    Vad har du för favoritmånad?

  • Svar på tråden HJÄLP oss välja månad år -09!
  • blommi­sen
    Äldre 13 May 22:38
    #1

    Grattis till kommande bäbisen och till ert giftermål

    Man kan ju aldrig veta med svenska sommaren hur vädret kommer bli

    jag tycker ett September bröllop är underbart med fina färger på träden och oftast sammma fint väder om dock lite kyligare
    men vad gör det!

    Lycka till med allt

  • juma
    Äldre 13 May 22:41
    #2

    Gratulerar till baby!
    Kul att det är under-09 då ska vi också slå till med våran dag fast det blir i Juli.
    Tror absolut att ni kan ha det i septembe-oktober någon gång, om man tänker på hur det varit dom senaste åren så har det ju fortfarande varit väldigt varmt och fint i september.

  • Robina­67
    Äldre 13 May 22:55
    #3

    jag stod i valet & kvalet mellan maj månad, september eller december
    Men tänkte som så: friade i mars, så maj var lite för tätt inpå (och 2009 för långt bort!), dec händer så mycket roligt ändå, varför inte liva upp stämningen lite under hösten med ett BRÖLLOP!
    Sååå, det blev den 20:e sept! Och jag tror det kan vara hyfsat väder då, inte för varmt & svettigt och inte för kallt, höstregnet hoppas jag inte har börjat än då...Så, sept passade oss bra iallafall

  • Fåret och Kocken
    Äldre 14 May 12:07
    #4

    Grattis till både bebis och bröllop!

    Vi ska själv gifta oss nästa år i Juli. Det passar oss perfekt. Gillar hösten också med alla höstfärger i naturen! Härligt!

    September är en jätte fin månad och det kan vara minst lika varma dagar då som mitt i "sommaren". Visst är kvällarna kanske lite mer kyliga. Har ni tänkt att gifta er ute? Ha fest ute? Annars kanske det inte spelar så stor roll om det är lite kyligare på kvällen...

  • Pumpki­n
    Äldre 14 May 12:10
    #5

    September tycker jag är en ypperlig månad för bröllop om man inte vill ha det mitt i sommaren

  • Timba
    Äldre 14 May 15:19
    #6

    Tack snälla för svar!
    Det lutar åt September när jag läser era svar! Höstfärgerna är ju fantastiskt vackra och så kanske man hittar lite löv och annat att dekorera med?

    Vill ha solrosor till bukett; någon som känner till om dessa säljs i september? Vilka andra blommor kan man använda som är årstidsenliga?

Svar på tråden HJÄLP oss välja månad år -09!