• Caroli­neSund­ström
    Äldre 13 May 18:49
    2988 visningar
    4 svar
    4
    2988

    Borgerlig vigsel, bara han och jag..

    Snälla snälla, kan någon hjälpa mig?!
    Jag och min sambo har tänkt att gifta oss innan vår bebbe kikar ut, inom 10 veckor. Det ska vara bara han och jag borgerligt. Några ideér om hur man kan göra det mysigt och fint? löften, upplägg. Lider av graviditets demens/förvirring/nollställd=) Har verkligen inga bra ideér, behöver hjälp! Det vi vet är, halmstad tylösand havet!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 18:47
    Ingen som kan hjälpa mig?

  • Svar på tråden Borgerlig vigsel, bara han och jag..
  • Caroli­neSund­ström
    Äldre 19 May 18:47
    #1
  • Brud28
    Äldre 19 May 18:51
    #2

    Ni kan ju ha med en eller flera dikter för att göra de lite mer mysigt.
    och skriva ett litet inledningstal som vigselförrättaren läser.
    De ska jag och min sambo ha

  • Annaoc­hHenri­k
    Äldre 19 May 18:55
    #3

    Hmm... Då tänker jag såhär: Ni kan ju gifta er på själva stranden om det är fint väder, det vore ju jättemysigt, men kräver ju fint väder som sagt. Annars ligger det ju ett jättefint litet kapell därute också. Jag har för mig att man får vigas borgerligt i kapellet, eller också har jag drömt det Ett tredje alternativ vore väl att vigas inne på Hotel Tylösand, med utsikt mot havet...
    En god middag efteråt på Hotel Tylösand kanske, och sen checka in på ett hotellrum över natten?
    Själva vigselceremonin är ju rätt kort när man väljer borgerligt, så frågan är om ni vill dryga ut den med något? Någon som sjunger och spelar något fint, eller diktläsning kanske?
    Det låter jättemysigt att gifta sig därute, det skulle vi nog också gjort om vi valt ett mindre bröllop, nu blev det familj, vänner och hela tjocka släkten...

  • Caroli­neSund­ström
    Äldre 20 May 19:18
    #4

    Roligt att få tips, då är ju nästa fråga vad hittar jag dikter och inledningstal, är inte alls påhittig och kan komma på bra sådana saker! tack

Svar på tråden Borgerlig vigsel, bara han och jag..