• Julienne

    Våga vara vit i sommar??

    Det är ju sån hysteri nu med alla tidningar som skriver om hur man får snyggaste solbrännan och alla människor runt omkring en som pratar om att "man måste få färg". Själv har jag väldigt svårt att bli brun och är väldigt känslig för stark sol, plus att jag verkligen hatar att ligga och sola, blir bara illamående och vill gå in... Så jag har bestämt mig för att våga vara vit i sommar! Finns det fler??

  • Svar på tråden Våga vara vit i sommar??
  • cellabella

    Nej, inte vit, men jag tänker inte sola som förr. Jag använder alltid mycket solskydd nu och smörjer in mig med brun-utan-sol istället för att vara brun. Att jag gör så här nu är för att jag har kommit på att jag får ojämn pigmentering av solen, får rynkor och såklart kan få cancer. Så det är bra att du bojkottar solens farliga strålar, men om du vill vara brun trots allt så finns det ju alternativ.

  • Julienne

    Fast jag tycker att brun-utan-sol är så himla jobbigt, det bara flagar av efter några dagar!

  • brudensara

    Jag är väldigt blek (den typiskt rödhåriga hudtypen) och tål inte solen bra. Jag har alltid solskyddsfaktor 20 eller högre och sitter helst i skuggan, också för att jag tycker att det är så tråkigt att sola. Men jag älskar att bada och promenera på stranden, så lite färg brukar jag få.

    Julienne, jag tycker absolut att du (och alla andra som vill och tänker på riskerna med överdrivet solande) ska Våga vara vit! Och ärligt talat tycker jag att det är snyggare med bara lite frisk färg än stark solbränna...

  • rosesarered

    Jag är också vit och har alltid varit det
    Har väldigt ljus och känslig hud och har för länge sedan gett upp hoppet om en gyllenebrun hy...
    Brun utan sol har jag testat flera men oftast har jag inte ork till det. Förra sommaren provade jag soldusch och då blev jag brun! Kändes väldigt ovant men snyggt, men inte det heller blev helt jämnt.

  • gustafmatilda

    Var stolt över att du är ljus! Det är vackert!

    Jag har äntligen kommit fram till (med hjälp av mig karl) att det ÄR vackert att vara ljus, och jag ser inte alls dum och ful ut när jag inte är brunbränd som alla andra som ligger på stranden.

    Sen tycker jag att det är fint att få lite färg och lyster som man får av att vara ute i solen eller skuggan. Jag tycker att alla bör ta riskerna med solning på allvar - smörj alltid alltid in, och framför allt när solen står högt!

    Vissa ser bra ut när de är bruna, men på de allra flesta (nordbor) ser det tillgjort ut, - inte så snyggt.

  • valkyriana

    Kommer ta det väldigt lugnt med soladet i sommar 25 spf.
    80 % av hudens åldrande kommer från solen.

  • Kanelisen

    Jag har bestämt mig för att ta det väldigt lugnt. Har lätt för att bli brun, men jag är nojjig om det här med hudcancern och jag ser ingen anledning att dö för en snygg solbränna! Våga vägra solbränna! =)

  • Julienne

    Så härligt att höra era sunda åsikter om solbränna! Jag håller med om att det kan vara precis lika snyggt att vara blek som att vara brun, se bara på t ex Nicole Kidman och Madonna! Nu är jag ju inte lika snygg som dom, men ändå...

    Trots allt så hör man ju ofta från omgivningen (även kloka, medelålders kvinnor som borde ha lite mer distans till detta) att de känner sig tvungna att skaffa färg så fort solen är framme. Märkligt, tycker jag.

    Nej, jag kommer köra vitt och gå mot strömmen! Kanske kan man om inte annat vara en sund förebild för andra.

  • DropDeadUgly

    Äh, jag är goth, här solas ingenting - vitast vinner

  • misstrixie

    Jag är solallergiker så jag har ALLTID varit vit. Inget fel i att vara blek men det blir lite tråkigt i längden när man inte har något att välja på... så jag kör en spray tan till bröllopet. Men sen återgår jag till mitt gamla vanliga, bleka jag igen.

Svar på tråden Våga vara vit i sommar??