• vi fyra

någon som varit på korfu??TIPSA MIG

hejsan finns det någon som varit på korfu??
    gouvia?
    skulle vara jättekul om någon kunde tipsa mig om lite roliga saker..

• Svar på tråden någon som varit på korfu??TIPSA MIG
  • Novemberbröllop08

Ja jag har varit där men tyvärr var det jättelängesedan så jag minns inte så mycket. Bara att det är en av greklands finaste öar, enligt mig.

• vi fyra
    Novemberbröllop08 skrev 2008-05-13 15:07:52 följande:
    Ja jag har varit där men tyvärr var det jättelängesedan så jag minns inte så mycket. Bara att det är en av greklands finaste öar, enligt mig.
    okej
    men är det billigt med vissa saker eller?d kanske va anorlunda då än vad d är nu??
  • Jholita

Jag har varit på Korfu och skall dit i augusti igen.
    Jätte vacker ö, båtturer och vacker natur.
    Jag ska till Agios Gordis. Ligger på öns vänstra sida.

• Novemberbröllop08

Då var det billigt när dom hade kvar den gammla valutan, nu vet jag inte.

• vi fyra
    Jholita skrev 2008-05-13 15:18:31 följande:
    Jag har varit på Korfu och skall dit i augusti igen.Jätte vacker ö, båtturer och vacker natur.Jag ska till Agios Gordis. Ligger på öns vänstra sida.
    jag ska oxå dit i augusti
  • baby78

Korfu är jättevackert. Underbara stränder, god mat och trevliga människor. Korfu stad ger en fransk/italiensk atmosfär där man kan strosa runt och handla i mysiga affärer eller sitta på nån mysig uteservering.Rekomenderar ön starkt. Tyvärr inte billigt sen euron infördes :(

• Mala S

Jag var i Gouvia förra sommaren och jag tyckte ärligt talat inte att det va ett så skoj ställe. Det är ganska litet och består i stort sett bara av en gata som heter discostrip. Runt omkring ligger det bara hotell och restauranger.

Korfu som ö är jättefin och det finns många andra ställen att bo på än just Gouvia.

• MDoJB

Jag kan rekommendera er att hyra en bil och ta en tur på ön som är väldigt vacker!

• Emblingen

Vi var på Korfu förra sommaren (några kilometer nedanför Korfu stad) men kan INTE rekomendera det!
    Kan dock inte rekomendera Grekland över huvud taget då vi tycker att det har blivit dyrt, otrevliga greker (förmodligen trött på alla turister) och det är alltid dålig standard vart man än kommer.

Korfu som ö är la kanske något vackrare än de andra öarna men det går inte att gämföra med andra länder!!!

Lägg pengarna på något annat resmål!!!

• Sarah Maria

Jag tycker Korfu var underbart!
    Vacker ö vi hyrde bil i några dagar och åkte runt hela ön!
    Det enda jag tyckte var lite trist är standarden på hotellen så ska ni dit så satsa på ett lite dyrare hotell så ni inte blir besvikna!

Svar på tråden någon som varit på korfu??TIPSA MIG