• sommar -08

Fotografen dubbelbokad!! HJÄLP!!

Hej!

Behöver nu både få prata av mig lite och få lite råd från er andra brudar i landet.

Jag ringde upp fotografen idag för att boka tid för konsultation (som vi gjorde upp om när jag bokade henne i slutet av 2007)och då visade det sig att hon har dubbelbokat sig!!
    Hon hade inte någon kalender för 2008 när jag bokade (och jag bokade tidigt för att vara säker på att få henne eftersom det är en liten stad med bara en bra fotograg), så hon skrev i slutet av kalendern 2007 och sa att hon skulle föra över det när hon fick den för -08.
    Men nu har hon missat det!!

Hon säger att hon har ett skriftligt kontrakt med de andra, men jag känner att hon har faktiskt ett muntligt med oss och vi bokade henne först.
    Sen vill hon lösa det genom att om vi tar samma fotoställe som det andra brudparet, kan hon fota oss oxå. Om inte får ska hon ringa sin gamla kollega och höra om hon kan ta oss istället.
    MEN vi vill inte ha hennes kollega (hon fotade min brors bröllop och det var inga direkta roliga bilder, enligt mig då) och vi vet ju inte vad vi vill ha innan konsultationen och det lät som vi måste bestämma oss snart hur vi ska göra.

Vad tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 22:27
    Jag är så LÄTTAD nu. Pratade med fotografen idag och hon meddelade att det andra brudparet kunde fotografera sig 30 min tidigare och vi kan göra den 30 min senare.
    Så nu ordnar sig allt!!!
    Gissa om jag är lättad!

• Svar på tråden Fotografen dubbelbokad!! HJÄLP!!
  • Vidalila

Har ni bokat henne först är det det som gäller, muntligt avtal gäller lika hårt som skriftligt, och det VET hon. Hon får väl ge sin kollega till det andra brudparet då! Ni har ju bokat henne först. Det hon som blandat ihop, inte ni som ändrat er. Ni har knutit ett avtal, som gäller. Det här får hon reda ut.

• Aleta

Eftersom ni var först kan hon väl erbjuda det andra paret (om ni går med på det) att fota sig på samma plats som ni vill, inte tvärtom!

• Vidalila

Om ni vill ha med dom på er plats vill säga. Det här är inget NI ska fixa, utan hon. Var hård, och kom ihåg att hon VET att hon gjort fel.

• sommar -08

Jag ska ringa henne senare idag och höra hur hon har tänkt sig det hela och försöka hitta någon bra lösning som passar alla. För samtidigt vill jag ju inte ställa till det för det andra brudparet.

Jag och M2b känner att vi inte vill "spela den andra fiolen" när vi tar våra bröllopskort. Att vi måste ta samma koncept som det andra brudparet, och så vill jag nog inte att flera andra ska stå och titta på/vänta medan vi tar våra kort. Det känns som om det skulle förstöra en hel del av stunden (blir lätt stressad av att se andra vänta).
    Liknar jag en bridezilla nu... ?

Vi kan faktiskt tänka oss skjuta på vår tid ca 30 min och om hon kan prata med det andra paret och höra om de kan skjuta fram sin tid lite, borde det lösa sig.
    Om inte kommer jag poängtera att muntligt avtal är lika bindande och att vi bokade henne först.

Håll tummarna för mig, tjejer!

• grabbarna

du är absolut ingen bridezilla och det är oerhört dåligt av fotografen är det någon hon ska kontakta är det brudparet som bokades efter er för det är dom som ska måsta ändra på sig inte ni som var ute i så god tid..
    kan det vara så att dom beställt en längre fotografering som ger mer pengar?

• Aleta

Jag tycker att det låter som om du är väldigt tillmötesgående, det vore dumt av henne om hon inte ordnar detta.

• sommar -08

Hej igen!

Har nu pratat med fotografen och nu ska hon ringa till det andra brudparet och höra om de kan tänka sig börja lite tidigare.
    Så nu är det bara att hålla tummarna!!

• GME76   080802

Var hård. Hon har gjort fel och det är det andra brudparet som tyvärr får flytta på sig.

Svar på tråden Fotografen dubbelbokad!! HJÄLP!!