• Embo81

Sy fast bh´n i klänningen???

Hej!

Var och hämtade min klänning idag, provade den i affären och allt kändes bra...men när jag hade haft den på ett tag här hemma upptäckte jag att den glider ner lite (2 cm kanske) så att bh´n syns under armarna och på ryggen (klänningen är utan axelband). Har hört i någon affär att de ibland syr fast bh´n i klänningen eller iaf fäster den på något vis.

Någon som har erfarenhet av detta? Fungerar det`? Hur är h´n fäst?

Känner att det kanske är något man kan fixa själv -någon som har bild på hur det ser ut?

//Emma

• Svar på tråden Sy fast bh´n i klänningen???
  • kabacigg

Jag undrar också... Min bh syns lite under armen, det är ju inge kul!

• Neri05

Kanske uniquebra skulle vara nåt då?det ska jag ha när jag märkte att jag inte kan ha korsetten under för den kmr synas då.

• brudensara

Det finns jättebra dubbelhäftande transparent silikontejp bl a på Twilfit och Lindex. Den heter Hollywood-tejp och är jättebra för att fästa t ex bh:n i klänningen utan att det syns. Jag har använt den flera gånger, superbra! Bättre än att sy fast bh:n eftersom det inte blir några märken. Tejpen går också att klistra fast direkt på huden, om man t ex vill att en axelbandslös topp eller klänning ska sitta fast extra bra.

• Maraja84

När jag köpte mina underkläder gav expiditen det tipset.
    När man har tagit på sig klännigen innan vigseln så får någon vänlig själ sy fast bh:n när klänningen sitter på
    Jag har inte provat det

• tolonta

Jag har inte gjort det på en brudklänning, men innan fester har det ofta hänt att vi sytt fast klänningen i BH:n på någon av festdeltagarna, framför allt om klänningen glider ner litet...

Men frågan är varför den glider ner? En brudklänning är ganska tung, och om det är så att den glider kanske den drar med sig BH:n ner om den är fastsydd. En axelbandslös klänning som sitter helt rätt ska sitta fast ordentligt kring midjan, och det är där som den ska hindras från att glida ner. Eller sitter den fast ordentligt vid midjan, men tyget ovanför säckar ihop? I så fall är ju lösningen att staga upp klänningen - men det borde väl redan vara gjort...?

Lycka till!

• Embo81

Fick känslan igår att den satt lite löst vid magen, ska prova igen och se... Tack för tipset!

tolonta skrev 2008-05-13 11:57:57 följande:
    Jag har inte gjort det på en brudklänning, men innan fester har det ofta hänt att vi sytt fast klänningen i BH:n på någon av festdeltagarna, framför allt om klänningen glider ner litet...Men frågan är varför den glider ner? En brudklänning är ganska tung, och om det är så att den glider kanske den drar med sig BH:n ner om den är fastsydd. En axelbandslös klänning som sitter helt rätt ska sitta fast ordentligt kring midjan, och det är där som den ska hindras från att glida ner. Eller sitter den fast ordentligt vid midjan, men tyget ovanför säckar ihop? I så fall är ju lösningen att staga upp klänningen - men det borde väl redan vara gjort...? Lycka till!
Svar på tråden Sy fast bh´n i klänningen???