Hej!
Jag har precis samma problem men har hittat lösningen för mig. Precis som "bartan" tipsade om böjer jag först fransarna med vanlig ögonfransböjare, ev värmer jag den lite innan med hårtorken, och målar sen med en vattenfast mascara. Min personliga favorit är "L'oréal Intensifique". Jag har provat hur många mascaror som helst men går alltid tillbaka till denna.
Jag har också permanentat ögonfransarna en gång på salong men jag tyckte att det blev för mycket "böj". Fransarna böjdes nästan hela vägen runt till ögonlocket, och dessutom blev de lite krusiga. Underfransarna blev också krusiga av någon anledning och det såg konstigt ut. Det är nog olika hur duktig kosmetologen är men det kan gå fel, och då blir det verkigen inte snyggt.
Hos mig höll det ett par månader, men då det hela tiden växer ut nya fransar som inte är böjda såg det konstigt ut ganska snabbt då några fortfarande var böjda och andra raka. Så då fick jag ju ändå böja med ögonfransböjaren.
Däremot gjorde det ju att man såg väldigt pigg och snygg ut även osminkad, tex när man såg sig i spegel direkt på morgonen. Det var ju givetvis trevligt:)
Tänk vad mycket man kan skriva om ögonfransar:)