• majsannio

HJÄLP! Dansskola Örebro eller Karlstad

Hjälp! Vi behöver tips på dansskola i Örebro eller Karlstad, eller ngn som är duktig på att lära ut vals. Tips ngn?!

• Svar på tråden HJÄLP! Dansskola Örebro eller Karlstad
  • ganesha

Finns inte Yngves danskurser kvar? Tror det låg på Hammarö eller någonstans där i krokarna. Primärt bugg, men jag vill minnas att de hade ett brett spektrum av danser.

• majsannio

Jo, det finns kvar .Men jag tvivlar väldigt på om de kan vals alt wienervals. Det är bugg för hela slanten tror jag.

• Waersta

Dermot Cleminger har sin dansskola i örebro. De lär vara duktiga.

• majsannio

Har varit inne på deras sid och kollat... 600 kr för 50 min.
    Det räcker inte med 50 min. Min sambo har två vänsterfötter:(.
    Sen hade de ett paket som hette typ "bröllopspecial" för 2.500.
    Inte med i vår budget tyvärr. Annars lät det som en bra idè för oss!

• Ronja2

Tror det finns ett ställe som heter dansstudion i Karlstad. De kurser jag har gått där har varit väldigt bra i varjefall, men sen har jag ju visserliggen aldrig dansat vals. Har de inte kurser i det så borde de ju åtminstonde veta var du kan vända dig!

• Ronja2

Hittade detta ställe i Örebro...
    rkdanceteam.dinstudio.se/
    (får man länka?)
    de verkade ha ett "bröllopsvalspaket" som om jag fattade rätt kostar 1500 kr (för ett par) för fem lektioner.

• ganesha

Mja, har du hört av dig och frågat?

Någon (kan ha varit dansstudion också alltså) var på besök i både nian och på gymnasiet och de lärde ut både wienervals och vanlig vals. Salsa och tango var med på receptet. Kanske var de inga underbarn som skötte det hela, men för någon som inte redan behärskar konsten var de bra.
    Har alltid trott att det var Yngves, men kanske var det dansstudion som sagt.

Lycka till!

majsannio skrev 2008-05-11 21:22:06 följande:
    Jo, det finns kvar .Men jag tvivlar väldigt på om de kan vals alt wienervals. Det är bugg för hela slanten tror jag.
    .
  • Ronja2

Yngves brukar ha kurser i flera olika stilar! Själv har jag gått salsakurs där. Kanske inte höll nån jättehög kvalite men beror ju helt på vad man får för lärare och vilka krav man har! Kan ni inget innan o mest vill lära er en grundläggande vals tror jag det funkar utmärkt!

• Pearldrop

Yngves har alltid haft väldigt många olika stilar när de kom till oss i högstadiet å skulle lära oss allt möjligt.. fast då var ju ingen intresserad då såkklart men..

• majsannio

Har pratat med Yngve och han har lovat att hjälpa oss! Tack för tipsen!!!

Svar på tråden HJÄLP! Dansskola Örebro eller Karlstad