• emmalottan

morgongåva till mannen?

Har ingen koll på det där med morgongåvor,, hur skall ni göra? vill så gärna ge något, men vad??

• Svar på tråden morgongåva till mannen?
  • Melis

Jag ska ge en klocka med gravyr...

Det finns mkt du kan ge..
    ett smycke
    en upplevelse
    en weekend
    biljetter till något han tycker om

• emmalottan

tack för tipsen, ibland står det bara still,, ;)

• Disan

en tatuering, eller presentkort på de iaf haha han kanske vill välja motiv själv :-P

champagner eller vin med egna etiketter på..
    tex.. öppnas på din 40 års dag osv.

upplevelser.. tex köra formel 1 bil.

• 20080301

Jag gav min gubbe ett uppochner vänt kors och 2 biljetter till NHL premiären i Globen i höst. HAn vart jätteglad

• be happy

20080301 skrev 2008-05-12 08:33:15 följande:

Jag gav min gubbe ett uppochner vänt kors och 2 biljetter till NHL premiären i Globen i höst. HAn vart jätteglad
    Ehh?? Ursäkta? Men gav du honom ett uppochner vänt kors?? Får jag i så fall fråga varför ni gift er i kyrkan???
  • 20080301

Det uppochner vända korset står inte för samma sak för honom som det uppenbarligen står för för dig. Det han tror på har inget att göra med satan. Och han bar inte det halsbandet i kyrkan.
    Hade han fått välja hade vi inte gift oss i kyrkan, men eftersom det är mitt första äktenskap och hans tredje så gjorde han det för min skull.

be happy skrev 2008-05-12 09:22:03 följande:

20080301 skrev 2008-05-12 08:33:15 följande:
    Ehh?? Ursäkta? Men gav du honom ett uppochner vänt kors?? Får jag i så fall fråga varför ni gift er i kyrkan???
  • valkyriana

Från wikipedia:

Petruskors, även inverterat kors eller upp-och-nedvänt kors. Aposteln Petrus önskade enligt traditionen att korsfästas på ett upp-och-nedvänt kors.

Petruskorset används ofta av dagens s.k. satanister och djävulsdyrkare. Det används även flitigt inom musikstilen black metal, som en symbol för ett djupt förakt gentemot kristendomen. Det kan dock sägas användas felaktigt av dessa, då Petrus på egen begäran skall ha korsfästs med huvudet nedåt, eftersom han inte ansåg sig vara värdig att korsfästas på samma sätt som Frälsaren själv. Symbolen var från början en kristen symbol som stod för ödmjukhet.

• valkyriana

Ödmjukhet är väl fint?

• 20080301

Du skrev allt det jag inte orkade för jag möts dagligen av felaktiga åsikter om hans tro.
    Att vara satanist handlar inte enbart om att dyrka satan utan det handlar om att leva i enighet med jorden, att följa naturens lagar, att inte göra saker mot sin vilja. Min man tror vare sig på gud, jesus eller satan. Han säger att det är mycket möjligt att dom funnits men att dom var vanliga människor som alla vi andra. Så nej vi har inga offerriter eller altare hemma där vi dyrkar satan.

valkyriana skrev 2008-05-12 09:53:49 följande:
    Från wikipedia:Petruskors, även inverterat kors eller upp-och-nedvänt kors. Aposteln Petrus önskade enligt traditionen att korsfästas på ett upp-och-nedvänt kors.Petruskorset används ofta av dagens s.k. satanister och djävulsdyrkare. Det används även flitigt inom musikstilen black metal, som en symbol för ett djupt förakt gentemot kristendomen. Det kan dock sägas användas felaktigt av dessa, då Petrus på egen begäran skall ha korsfästs med huvudet nedåt, eftersom han inte ansåg sig vara värdig att korsfästas på samma sätt som Frälsaren själv. Symbolen var från början en kristen symbol som stod för ödmjukhet.
Svar på tråden morgongåva till mannen?