• EnaOline

    Grilla??

    Hej!

    Vi har hittat en helt underbar lokal med tillgång till uteplats, då tänkte jag kan inte man grilla en massa gott och även ha buffè med diverse olika sallader, pajer osv? Hade tänkt mig ha som tema, medelhavskost, eftersom min far kommer från medelhavet... Eller blir det konstigt/ knäppt? Vi har inte hittat någon toastmaster, så kan man ha ett bröllop utan en sådan? Vi känner få folk och ska ha ett väldigt litet bröllop, så vi kommer inte kunna hitta någon toastmaster.. HJÄLP!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 20:09
    Då kanske det är helt omöjligt att grilla?? Vi hade tänkt ta hjälp av våra brudtärnor och bestmans... eller är det helt tokigt?

  • Svar på tråden Grilla??
  • 080906

    självklart kan man grilla! vi ska grilla o ha buffe med potatisgratäng o exotiska frukter. men du får nog hitta någon som är villig att grilla =)

    hitta på nåt eget kul om ni inte har toastmaster! annars kanske en nära släkting...

    lycka till

  • FruHamberg

    Klart att ni ska grilla. Härligt avslappnat. Toastmaster behövs absolut inte vid ett litet bröllop. Bara att informera gästerna att om de vill hålla tal eller nått annat så får de göra det antingen när ni säger att det är ok eller att de själva får avgöra när det passar.

  • EnaOline

    okey dåså! vi måste bara hitta någon som kan stå och grilla! vi har hittat en helt underbar lokal åå vad jag längtar nu! :) Ni får gärna komma med tips på vad ni har grillat!
    Frågan är också vad man ska hitta på för något kul!? kom gärna med förslag där också! Vi funderar på någon slags frågesport om brudparet..? men vi måste ju hitta på något mer! Vi vill också göra något tokigt/ galet / annorlunda, vet inte vad än, vi hade tänkt när brudgummen ska kyssa brudan... All ni kreativa, kom md förslag! ;)

  • fromheretoeternity

    Medelhavsinspirerad grillbuffé låter ju hur gott som helst! Som gäst hade jag blivit jätteglad! Bästa idéen jag har hört här på BT!

    Om du bara har ett litet bröllop tycker jag inte att det behövs någon toastmaster!

  • fromheretoeternity

    Och med den tårtan du har i ditt galleri EnaOline så blir jag väldigt väldigt avundsjuk!;)

    Jag ska sätta mig och grunna på lite idéer och sen åter komma!

  • FruHamberg

    Det brukar alltid finnas nån som utser sig själv till grillmästare(oftast en kille...), så det ordnar sig. Det är ju bara att fråga runt lite.
    Ang lekar så är jag inte så duktig på det, men jag har läst i andra trådar om det här. Bingo verkar vara populärt. Sen finns det ju den där leken då brudgummen ska gissa tex vilket ben som tillhör bruden. Han har då ögonbindel på sig och du plus några av gästerna tar fram en varsin vad som han får klämma lite på. Självklart så går det ju att göra tvärtom att du ska gissa och det behöver ju inte vara just ben man ska gissa på(det var det enda jag kom på just nu). Kändes som att det här blev lite rörigt, hoppas att du förstod vad jag menade .
    Det är det enda som jag kommer på just nu.

  • brudensara

    Jag har varit på ett bröllop med grillfest, det avr superlyckat! Tycker absolu att ni ska grilla, en toppenidé.

  • EnaOline

    fromheretoeternity
    brudensara

    Tack för att ni gillar mina idèer, frågan är ju hur kul blir det att grilla i kostym? haha
    Jag har funderat kring det och det skulle ju kunna bli ganska smidigt om man förberedde allt i förväg, exempelvis (grill spett) osv och det var bara för gästerna att lägga köttet på grillen... då kan man ju ha två större grillar så inte det tar hundra år för gästerna med maten? jag vet inte, jag ska spåna vidare kring det här!

    fromtheeternity kom gärna med idèer o förslag! ;)

  • Lucia05

    Det låter trevligt, bara jag slipper grilla i finklänning på bröllop.

  • EnaOline

    Lucia05 jo så tänker jag också, så vårt problem är med andra ord att 1: hitta en toast master eller 2: hitta någon att sköta grillningen.. hrmm...

  • Bojji07

    Vi tänkte också grilla och ha buffe på vårt bröllop detta skall ske i vår trädgård 080808

  • Fairyfire

    Jag tycker att grillbuffé eller grillfest bröllop låter jättehärligt och blev väldigt inspirerad av idén.
    Det jag funderar lite på är; Om man har ett avslappnat mysbröllop, med lite grillfesttema sådär, kan bruden ändå ha en snofsig princessklänning? Eller tycker ni att det skulle klatcha med temat, om ni förstår hur jag menar?

  • tezz840
    Fairyfire skrev 2011-03-09 14:31:15 följande:
    Jag tycker att grillbuffé eller grillfest bröllop låter jättehärligt och blev väldigt inspirerad av idén.
    Det jag funderar lite på är; Om man har ett avslappnat mysbröllop, med lite grillfesttema sådär, kan bruden ändå ha en snofsig princessklänning? Eller tycker ni att det skulle klatcha med temat, om ni förstår hur jag menar?
    vi ska ha festen hemma i våran trädgård och grillmat.
    jag har valt att ha en kort brudklänning istället, för att inte riskera att få en massa gräsfläckar m.m
Svar på tråden Grilla??