Nygift!
Då var man äntligen nygift! Vi gifte oss den 26 April och hade en fantastisk dag. Vi började vår uppladdning redan på fredagen innan då vi mötte vår fotograf för att titta ut lämpliga fotoplatser. Efter mötet checkade vi in på vårt hotell där vi gick ner till poolen för att simma lite och sitta i jacuzzin. Kvällen avslutades på restaurang och sedan övade vi det sista på bröllopsvalsen.
Följande morgon hämtade vi upp tärnan, min mamma, blivande svägerskan samt svärmor för att åka till frisören och bli fina. Min uppsättning blev perfekt och alla var jättenöjda. Efter frisörbesöket körde vi tillbaka till hotellet där min makeup lades under champagnedrickning och lite lunch. Sedan bar det av till golfklubben där vi skulle fotograferas. Vädret var ljummet och det var inte direkt sol så förutsättningarna för fotograferingen kunde inte bli bättre. Efter fotgraferingen hade vi ett snabbt möte med vår vigselförrättare, sedan fick vi vänta en stund innan vigseln skulle ta vid. Både maken och jag kände oss väldigt lugna men vi blev lite otåliga nga minuter precis innan ceremonin. Sedan gick vi tillsammans in hand i hand och vår vigsel förrättades. Allt kändes jättebra och vi njöt verkligen av stunden. Därefter samlades alla på gårdsplanen utanför där det blev riskastning och lite fotografering. Vi tog även ett flertal gruppbilder på alla gäster samt på våra familjer. Fotograferingen följdes av mingel med champagne och sedvanlig brudskål. Sedan kallades vi till bords. Maten var jättegod och allt flöt på jättebra. Min pappa höll ett fantastiskt tal, jag har aldrig hört honom tala offentligt tidigare och blev mycket glad och imponerad av honom. Sedan hölls flera andra tal, vi sjöng lite och middagen avslutades med att maken och jag sade nga ord till våra gäster. Sedan bröts borden och vi dansade vår brudvals. Det gick väldigt bra och det kändes så skönt att allt hade flötit på så bra. Därefter blev det fest och vi smet till sist i väg till vårt hotell strax innan kl 1. Det var verkligen en helt underbar dag och vi njöt av varje sekund. Dagen därefter hade vi en lunch tillsammans med alla tillresta gäster och sedan tog vi det bara lugnt. Kom hem från vår smekmånad i förrgår och vi känner oss så nöjda med allt. Jag tror minsann att vi får ta och förnya våra löften snart...