• Miss Blue

Hur ofta åker man på att betala tullavgift när man beställer från utlandet??

Som rubriken lyder!
    Ni som beställer "Just married"-tröjor, godis och annat kul till bröllopet, hur ofta åker man på tullavgifter? Gör de bara stickprover eller hur funkar det?

• Svar på tråden Hur ofta åker man på att betala tullavgift när man beställer från utlandet??
  • Waersta

Jag har fått betala tull för ungefär 50% av gångerna..

• Miss Blue

Blir det mycket pengar per paket eller är det överkomligt?
    Jag försöker kolla om det lönar sig att skicka efter från utlandet eller om man ska köpa här i Sverige.....

• phly

jag får betala 89 procent av alla mina paket.

• SnuttisSessan

Men kan ni inte beställa tröjor med era egna tryck här i sverige då? Tex. På roligatjojor (tror jag det heter) finns det olika sorters tröjor och färger sen väljer man själv texten som ska stå på, vilken färg texten ska ha och vilket typsnitt :) Kanske kan vara en ide?

• Bettan82

Om man beställer ifrån Europa så slipper man tullavgift vad jag vet. Men det är ju om man beställer ifrån USA som man kan råka få göra det.

• Nessan

Det finns nog eg. inget bra svar på hur ofta man åker på tull, vissa gör det säkert aldrig, andra oftare.

Tull + moms ligger på 40% av kostnaden för dina köpta varor inklusive frakt.
    Köper du nåt för 800 med en frakt på 200 (totalt 1000) blir tull och moms alltså 400 kr på det.

Här finns mer info om du beställer från ett land utanför EU
    www.tullverket.se/sokordao/k/kopavarorfranettlandutanforeu.4.4ab1598c11632f3ba9280001356.html

Tullverket har en supersmidig kalkylator på sin hemsida där man kan beräkna sina kostnader!
    www.tullverket.se/sokordao/tjanster/kalkylatorn/kalkylatornformular.4.4ab1598c11632f3ba92800010387.html

• Miss Blue

Tack brudar, er kan man alltid lita på

Kollar vidare....

• Humlan66

har bara fastnat i tullen 2 gånger av kanske 80 köp så det är en chansing

• valkyriana

Mina paket fastnar 9 gånger av 10...

• lindahallman

min klänning fastnade såklart men annars har jag beställt kanske 5 paket från USA och det har inte fastnat en enda gång så det där är nog lite olika

Svar på tråden Hur ofta åker man på att betala tullavgift när man beställer från utlandet??