• Nessan

BT nere mellan 00.15 -00.35

Varför är BT nere på nätterna mellan ovan angivna klockslag? Det har hänt mig flera gånger att sidan inte kan visas under denna tid. Har också hört att andra upplevt samma problem. Varför är det så? Nån mer som känner igen sig?

Om det är fråga om en uppdatering eller dylikt som görs nattetid borde en informationsskylt om detta dyka upp istället för en blank sida, eller som det står ibland: "Ett allvarligt databasfel uppstod"...

• Svar på tråden BT nere mellan 00.15 -00.35
  • Nessan

Ett tillägg: Då jag kollar nu på alla senaste inlägg är det ingen som skrivit sedan 00.12. Dessförinnan är det flera inlägg med jämna mellanrum. Det verkar alltså drabba alla BT-användare...?

• MissieA

Det har hänt mig med under de senaste kvällarna.

• MissieA

Ska tillägga att igår så stod det "Ett allvarligt databasfel uppstod". Men inte idag o de andra dagarna, så kom bara "sidan kan ej visas" upp.

• Nessan

För mig stod det "sidan kan inte visas" de gånger jag testade fram tills klockan var ca 00.30, då kom "Ett allvarligt databasfel uppstod" istället! Märkligt detta...

• MissieA

Väldigt märkligen, för det är inte första gången ikväll. Hoppas dem ser tråden o fixar det.

• Nessan

Såg att en moderator nu var online, så jag puffar upp denna tråden i förhoppning om att hon ser den och kanske vet vad det är som står på!

(Hej Pumpkin! )

• Pumpkin

Fniss, hej! Ska leta reda på svaret jag lämnat i en tidigare tråd

• Pumpkin

I den här tråden www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2879310.html svarade jag såhär (efter att ha pratat med Johan om det):

Troligen är det backup-systemet som körs nattetid som orsakar det. Det måste köras för att bibehålla säkerheten på sajten, men man visste inte att det orsakade sådana problem. Johan skulle kolla upp om det går att avhjälpa på någe vis.

Jag ska påpeka för Johan att det fortfarande är problem!

• Nessan

Tack för snabba svar (som vanligt)!

Om det är så att back up:er körs på natten, kan man inte koda lite så att det istället för allvarligt databasfel då kommer upp en skylt just om att det körs back up:er, och kanske t.o.m. en text om när BT beräknas vara uppe igen?

• Pumpkin

Det vore mer lämpligt, helt klart! Ska lägga det på förslagslistan

• MissieA

Hmm, hur går det med detta?

Detta är fortfarande ett problem och hoppas att det fixas på något sätt

• Anja 19 juli 2008

Det händer varje natt... precis mellan 00.15-00.30 (inte 00.35)

Har hänt varje natt VÄLDIGT länge nu och är så punktligt att man kan ställa klockan efter det. Jag brukar passa på att gå och tvätta av mig, borsta tänderna och röja köket medan det är nere.

• sommarstad

Kan man inte köra back upen vid 3 el 4 tiden istället? Säkert färre som är vakna då än vid tolvtiden..

• cj080927

Detta är fortfarande ett problem och än har det inte kommit upp något meddelande om att back-up system körs, att sajten är tillfälligt nere pga systemarbete eller liknande. Fortfarande får man veta att "sidan kan inte visas" eller att "Ett allvarligt databasfel uppstod".

Bra tips att lägga in en text om när BT beräknas vara uppe igen, samt att ställa om systemet så att back-up systemet körs vid kl 3-4, inte vid midnatt.

Har någon (Johan) hunnit kolla om det går att avhjälpa? Hoppas att det snart är fixat.

• MissieA

Varför gör inte BT något åt detta??? Det stör väldigt många medlemmar så snälla fixa detta NU!!!

Svar på tråden BT nere mellan 00.15 -00.35