• 20080301

    Så fruktansvärt frustrerad

    Vad gör jag för fel? Jag har problem med min vikt och har massor med kilo för mycket. De senaste 3 veckorna har jag inte rört något onyttigt alls, jag äter 3 ggr om dagen och mellanmål som man ska. Jag har köpt en orbitrek som jag plågar mig själv på och ändå händer det ingenting, inget på vågen och inget om jag mäter. Jag går med andra ord inte ner ett hekto ens. varför?!?!?!?

  • Svar på tråden Så fruktansvärt frustrerad
  • PL080802

    Har du möjlighet att fråga en kompis eller kanske gå till en personlig tränare? Ibland äter man till synes bra saker men med för mycket kalorier alternativt kanske du behöver äta mer av något för att du ska orka träna och för att kroppen ska kunna sätta igång förbränningen. Lycka till!

  • Vi2alltid

    jag är absolut ingen expert på att gå ner i vikt, men min mamma började äta GI mat och rasade snabbt i vikt. Det kan vara svårt att gå ner på kort tid, men på tre månader skulle GI göra susen för dig!
    Men se till att prata med nån som kan metoden, många gör fel och får inte i sig rätt näring

    Lycka till!

  • 20080301

    Min minsta son går på en överviktsenhet och jag följer det han äter fast lite mer. han har tappat 10 kilo och 13cm runt midjan sen feb men jag står helt still =(

  • Lakritspuck

    Du behöver föra matdagbok ett par dagar. Väg och mät allt du äter och kaloriberäkna med hjälp av tabeller på livsmedelsverkets hemsida. Eller gå med i viktklubb.se som bygger på samma grej.

    Om det visar sig att du "borde" gå ner på den kalorinivå du äter idag så bör du kolla ämnesomsättningen (blodprov på vårdcentralen).

  • 20080301

    Jag har varit med där, hände ingenting med vikten. Enligt dietisten jag träffat äter jag bra.
    tränar på min orbitrek och promenerar.
    har inget fel på min ämnesomsättning heller (tyvärr)


    Lakritspuck skrev 2008-05-08 18:26:24 följande:
    Du behöver föra matdagbok ett par dagar. Väg och mät allt du äter och kaloriberäkna med hjälp av tabeller på livsmedelsverkets hemsida. Eller gå med i viktklubb.se som bygger på samma grej. Om det visar sig att du "borde" gå ner på den kalorinivå du äter idag så bör du kolla ämnesomsättningen (blodprov på vårdcentralen).
  • 090208

    For vissa tar det en jakla tid bara. Och det ar ju skit om man ar otalig som jag. Jag levde pa kanin-diet plus kaffe i kanske 2-3 manader. Var inte ens bra eller nyttigt, och att svalta ar absolut inget jag rekommenderar! Men, min poang ar denna: Jag gick inte ner nanting pa nastan hela tiden, sen PANG sa sa alla att jag gatt ner i vikt. Hade inte ens markt det sjalv. Det markliga ar att jag inte har gatt upp igen efter det (var cirka 1 ar sen) fast jag gatt tillbax till min vanliga choklad-diet...

    Tycker inte alls du ska halla pa och rakna kalorier och stressa en massa. Och om du tranar bygger du muskler, som ju vager mer an fett. Dumpa vagen och kolla i spegeln istallet. Lycka till! :)

  • Brud 080823

    Oftast händer det i en dietperiod att man står still en eller ett par veckor.Det är bara att kämpa på!

  • kassandra

    drick mycket vatten,ät inge vittmjöl om man vill gå ner i vikt surdegsbröd är bättre .lite ffet behöver kroppen för att bränna fet men av rätt sort! bästa för bränningen är jogga ,spinna ,aerobic . Ät bara mat som man ser vad det är typ inte fiskpinnar uttan fisk direkt ur havet rent kött inga såser. Dela upp taldriken itvå kvartar en med kött och en med pasta ris eller potatis och en halvtimme med grönsaker . Uteslut gärna mejeriprodukter.kram och lycka till.

  • 20080301

    Tack för alla snälla ord och råd.
    Jag hoppas att det vänder snarast så man ser någonändring. Är så jobbigt för det är sååååååå många kilo vi pratar om

Svar på tråden Så fruktansvärt frustrerad