• Dreamnilam

Trött på gnällande gäster

Någon mer som tycker att bröllopet börjar bli till en börda mer än en oförglömlig dag, jag känner bara att jag måste få skriva av mig.
    Är så trött på gäster som gnäler om ditten å datten, som tex såg en person bordsplaceringen å började gnälla att jaha vad töntigt varför får inte vi sitta bredvid varandra, vill ni förstöra folks kväll medvetet? jag undrar just nu, gifter man sig för sin egen skull eller för andra, hade jag blivit bjuden på bröllop hade jag varit jävligt tacksam och inte sagt flaskhals ens.

Tack för jag fick skriva av mig

• Svar på tråden Trött på gnällande gäster
  • Vi2alltid

Usch jag håller med! Jag vill planera för en fin dag, men folk tjafsar om att inte deras pojkvän/flickvän får komma, att det är för varmt den årstiden, att lokalen ligger långt bort, bla bla bla

Kan inte folk bara vara glada för vår skull??

• Brud 080823

Jag kan tänka mig att det inte är lätt med gnällande gäster. Pepparpeppar,så har vi en sålänge sluppit det. Här är det mina skilda svärföräldrar som är problemet istället.

• Pearldrop

Fy vad tråkigt! Själva hade vi lite tankar ikring kuvertavgift, för att ha råd att ALLA ska vara med (även släktingar man helst.. ja.. ser att de itne kommer) men iaf, de vart gnäll om att inte alla släktingar skulle komma, de vart gnäll om kuvertavgift.. "har man inte råd ska man inte gifta sig, eller så kan ni gifta er borgligt så kostar det ingentin!" kul..tack svärmor för den sista kommentaren!

och de tär ändå bara lite tankar till bröllopet, inget planerat ens.. så man behöver inte "ta i" så när man protesterar!

• Vi2alltid

Den där har jag oxå hört!! Så säger fanimej bara folk som har gott om pengar... :P

Pearldrop skrev 2008-05-08 17:44:48 följande:
    "har man inte råd ska man inte gifta sig, eller så kan ni gifta er borgligt så kostar det ingentin!"
  • Dreamnilam

Man skäms ju när man läser sånt, den kommentaren tog priset helt klart.
    Men min svärmor sa, skit i vad alla tycker, men det är ju inte så lätt.

Pearldrop skrev 2008-05-08 17:44:48 följande:
    Fy vad tråkigt! Själva hade vi lite tankar ikring kuvertavgift, för att ha råd att ALLA ska vara med (även släktingar man helst.. ja.. ser att de itne kommer) men iaf, de vart gnäll om att inte alla släktingar skulle komma, de vart gnäll om kuvertavgift.. "har man inte råd ska man inte gifta sig, eller så kan ni gifta er borgligt så kostar det ingentin!" kul..tack svärmor för den sista kommentaren!och de tär ändå bara lite tankar till bröllopet, inget planerat ens.. så man behöver inte "ta i" så när man protesterar!
  • alvine

Jag undrar vad dom menar med att det inte kostar något om man gifter sig borgerligt.... Det är ju inte vigselakten som kostar utan allt runtomkring. Jag menar man kanske vill ha en precis lika stor fest fastän man inte vill ha den religiösa delen av vigseln.

• Fru sen 06

Stå på dig och försök inte lägga någon vikt vid vad de säger och tycker.

Jävlas tillbaka och sätt den gnälliga vid värsta tråkigaste dummaste släktingen!!!! :D

• Pearldrop

hehe tack vad goa och underbara ni är :D

Det känns hemskt att höra sånt, det är nog för de är så negativa till att han ens är ihop med mig.. de försöker att inte låtsas om det men det märks ändå.. vi bor i hus och är22 år och har hund.. det är oansvarigt att vara ung och ha allt det.. men vi tycker tvärtom, det är en massa ansvar - men det är ju så vi VILL ha det! även om det gäller hund barn bröllop etc!

De menar att det inte kostar något om vi knallar iväg ensamma och gifter oss borgligt... :(

Tycker snarare de kan vara STOLTA över oss! det är MINA föräldrar iaf! så det känns skönt att veta att fler håller med en.. men fy.. såna kommentaren kan sänka en, även om jag inte tänker tillåta att det händer!

• Vi2alltid

nä så sant!
    bara för att vissa bara går till rådhuset och sen går och tar en hamburgare på stan, betyder väl inte det att vi andra inte vill ha en härlig fest tillsammans med släkt och vänner! om vi så gifter oss i statshuset eller i kyrkan så är det ju firandet som kostar och som vi vill ha!

alvine skrev 2008-05-08 17:50:51 följande:
    Jag undrar vad dom menar med att det inte kostar något om man gifter sig borgerligt.... Det är ju inte vigselakten som kostar utan allt runtomkring. Jag menar man kanske vill ha en precis lika stor fest fastän man inte vill ha den religiösa delen av vigseln.
  • Pearldrop

Precis! Vi vill ju FIRA med allihop! Nu har vi mer eller mindre övergivit idéen med kuvertavgift eftersom vi vil gärna bjuda på altihop, men tanken med den fårn början var att alla skulle få vara med och att vi inte har nån speciel önskelista med saker utan vi är lite lite rädda för att få saker vi inte har nån användning av sen.. men det finns ju lösningar på det med.
    undrar vad de säger när vi pratar på dryck till kostnadspris.. (till maten ska det vara med men i baren efteråt tänker vi ha en tia för ölen eller så)

Jag kunde ärligt talat ha gift mig utan att berätta för nån, kanske inte i rådhuset men vid en sjö eller så. min min m2b vill ha det tradtionsenligt o kyrka och med fest etc och då får det bli så, jag är inte omöjlig.. även om hans släkt gärna vill få det till att jag är det..

Svar på tråden Trött på gnällande gäster