Bra kvinnlig präst i Umeå?
Tips på bra präst i Umeå? Gifter oss i Backens kyrka och önskar helst en kvinnlig präst. Förslag?
Tips på bra präst i Umeå? Gifter oss i Backens kyrka och önskar helst en kvinnlig präst. Förslag?
Elisabeth Stålberg är bra Jobbar på Vasakyrkan. Själva har vi tänkt höra med Mats Boman i Carlskyrkan, han är jättebra!! (har inte hört Elisabeth så väldigt mycket, men har hört andra som har pratat positivt om henne i allmänhet
)
Det finns en kvinnlig präst i Umeå landsförsamling, Inger Lohmander. Jag vet inte så mycket om henne, men såvitt jag vet är hon duktig.
De övriga församlingarna i Umeå kyrkliga samfällighet (Umeå stad, Umeå lands, Umeå Maria, Ålidhem och Teg) har också några kvinnliga präster: Linda Annersten (Umeå Maria), Inger Lundberg, Maria Burman, Susanne Dahl, Ingrid Burstedt (alla Umeå Stad), Lisa Tegby, Monica Andersson, Susanne Kostet (alla Ålidhem), Margareta Eriksson och Ulrika Markgren (båda Teg.
Det finns också flera kvinnliga prästerna i församlingar nära Umeå samt inom EFS, men här ovan har du iaf några tips att börja med
Har nu äntligen fått klart med kvinnlig präst!! Så sökandet är över för vår del. Känns toppen!
Kul! Vill du avslöja vem det blev?
Fru G 08 skrev 2008-06-03 23:42:09 följande:
Ja, det går bra! Magdalena Ljunggren heter hon och verkar jätteduktig. Känns jättebra!
Ah, det vet jag vem det är! Hon har jobbat som diakon tidigare och prästvigdes nyligen. Lycka till med allt!
Fru G 08 skrev 2008-07-24 14:00:18 följande: