finns det "tejp" för att hålla klänningen på plats?
har hört att det finns någon slags tejp att hålla klänningen på plats. är det någon som vet var man kan köpa den?
har hört att det finns någon slags tejp att hålla klänningen på plats. är det någon som vet var man kan köpa den?
Jag tror det heter Hollywood Fashion Tape och finns på bl.a. på Twilfit, Åhlens och Lindex, förutom en hel del nätbutiker.
Hollywoodtejpen som MrsC tipsar om är guld värd! Jag använder den ofta, både till kläder som inte riktigt vill sitta på plats och för att säkra att urringningen inte blir djupare än jag tänkt mig och axelband som vill glida ut på axeln plus till glipor i blusar m.m. Helt suverän!
låter jätte bra ju! Hur fungerar den? blir tyget nopprigt?
Nej, inte alls! När man tar bort tejpen ser det ut som om den aldrig suttit där. Likadant på om man tejpar typet mot huden, så blir det inga rester kvar på huden heller. Jag köper tejpen på Twilfit, är små remsor i en ask för ca 99 kr.
Tejpen är dubbelhäftande med jättebra häftförmåga, men utan att irritera huden.
Kan även tipsa om att samma märke gör "nipple-covers", självhäftande runda små skydd för bröstvårtorna som gör att bröstvårtorna inte syns igenom kläder, tex när man inte kan ha BH eller om man har en jättetunn BH. Tvättas med tvål och vatten efter användning och kan användas om och om igen. Jag använder de ofta när jag ska ha ngt urringat så att en bh inte funkar, och så tejpar jag urringningen mot huden så att plagget sitter på plats och inte glider någonstans.
TOPPEN!!!
Jag ska ha en klänning på en fest som äslkar att gå upp... då synd min trosor.. inte så kul eller hur???
Så jag ska köpa tejp när jkag är påköpdcentrum nästa gång...
Hoppas det finns på Åhlens annars fö jag kolla på Lindex.
TUSEN TACK att du TS startar den här tråd!!!!
åh, tack för svaret!!! jag ska åka och köpa sånt idag redan! låter helt perfekt!
Juni2009: no problems, jag blev lika glad som du