Hjälp med tal önskas!!!
Jag och en kompis har ordnat en möhippa och nu ska vi överlämna ett album och kort berätta om dagen på bröllopet. Jag har skrivit ihop lite men det känns tråkigt.. Läs gärna och kom med tips och råd hur jag får det lite roligare.
"Som representanter för möhippegänget vill xx och jag dela med oss lite av vad som hände den där lördagen den 19 april. Som en kort resumé kan vi berätta att dagen började med att det ringde på dörren hemma hos den smått nyvakna familjen vid halv tiotiden och ett brev adresserat till xx överlämnades. Den blivande bruden blev skjutsad till busstationen där vi andra väntade och sen bar det av mot storstan för att inleda dagen med en gemensam brunch där vi under ett par timmar åt gott och lät xx utföra diverse uppdrag. Bland annat fick hon i uppdrag att leta upp ett par på stan som liknar henne och yy om 10 år och en man som är lik hennes svärfar och dessa skulle fotograferas tillsammans med Sara! På eftermiddagen hade vi bokat en makeupkurs och xx fick en jättefin festmakeup! Klockan sju gick vi vidare till Strike för Discobowling. Kvällen avslutades med hamburgare på puben!
Som ett minne från möhippan vill vi överlämna ett album till dig xx. Albumet som du ska få, och som vi lägger här för allmänt beskådande för alla nyfikna, innehåller bilder och lite annat smått och gott från möhippan, bl.a bilder på xx och yyyy om 10 år! Albumet är också bevis på att du xx har många vänner som bryr sig om dig och som värdesätter din vänskap väldigt, väldigt mycket.
Slutligen vill vi i ?möhippegänget? utbringa en skål för dig xx och för din nyblivna äkta hälft och önska er lycka till (med ert gemensamma projekt, dvs äktenskapet), SKÅL!
Vad tror ni? Somnar folk? Mer detaljer? Det får inte vara för långt heller..