• stinaomagnus

Hyra bröllopstält? kostnad?

Då den enda restaurangen på orten inte accepterar att vi tar med eget dricka till maten eller kan servera buffè som vi vill ha,så funderar vi på att hyra ett tält?
    Ngn som har erfarenhet av vad det kostar?
    Tältet ska va så pass stort att det rymmer 40 sittandes gästar, buffèbord och ett danssgolv. Genom att hyra tält så kan vi själva välja personal,köpa eget vin/sprit och beställa den mat vi vill ha.

• Svar på tråden Hyra bröllopstält? kostnad?
  • Bling75

Nu kommer jag inte ihåg i huvudet vad det landade på när jag kollade på det, men det är rätt dyrt om man ska ha plats för mer än att bara sitta. För oss hade det blivit billigare att köra allt på lokal även utan egen dryck.

Det är så mycket som tillkommer vid tälthyra. Man behöver golv, el, belysning, möbler, porslin, glas mm. Om man dessutom ska betala catering, dricka och personal så är det inte så förmånligt alls.

Men kolla på tex rent a tent, de har priser och bordsplaceringsförslag på webben.

• Bling75

Ja just det, det är ju rätt mycket jobb med att sätta upp allt så man vill ju ha det i några dagar för att hinna med.

• bröllop080719

Det blir ganska dyrt, vi ska också ha ca 40 gäster och när vi kollade med rent-a-tent skulle tält från fre-sön (bröllopet är på lördagen) inkl, golv, bord, stolar mm gå på nästan 10000 så vi insåg att det blev billigare att betala ett högre pris för alkoholen än att hyra tält och köpa alkoholen själva.

• Aleta

Det är ganska dyrt. Rent-a-tent är inte de billigaste heller. Jag tog in offerter från 5 olika ställen innan vi bestämde oss. Kolla med mindre uthyrare så kan du nog få ett bättre pris.

• Maraja84

Fick reklamblad från Jysk i går och dom säljer tält som är 40 kvadratmeter stort, det tältet jag såg var vittt/grått
    Tror det kostade 2500 kr

• Aleta

Kolla att tälten tål regn innan ni köper. (Spöregn alltså inte bara ett duggregn.)

• allehanda

Kolla med lokala idrottsföreningar många av dom har tält som hyrs ut när föreningen inte själv använder tältet, ofta hyr de även ut bord stolar bänkar.Vår lokala förening hyr även ut dansgolv.

Svar på tråden Hyra bröllopstält? kostnad?