Någon som har haft gåvor till gästerna på sitt bröllop
Är lite nyfiken på om någon här haft små gåvor till sina gäster på sina bröllop.
Vad gav ni?
Hur mycket kosta det?
Vad tyckte gästerna?
Tog de med sig sin gåva hem?
Är lite nyfiken på om någon här haft små gåvor till sina gäster på sina bröllop.
Vad gav ni?
Hur mycket kosta det?
Vad tyckte gästerna?
Tog de med sig sin gåva hem?
varför ska man ha med extra presenter till gästerna??? visst de kan vara fint o få en liten present, behöver inte alls kosta mycket...men kommer de mellan 50-100 gäster kan de bli dyrt iallafall! och eftersom man bjuder på festen förväntar sig nog inte gästerna presenter av oss som gifter sig :) vi har nog med andra utgifter till den stora dagen!
Vi hade inte det på vårt bröllop och har aldrig varit med om det.
Därför är jag nyfiken på de som har haft eller ska ha.
Har varit på kanske 6 bröllop varav endast ett var "utan gåvor" ( vilket jag tycker är helt upp till paret själva att bestämma, bäst att tillägga ) Den bestående var en kapsylöppnare som de fäst placeringskorten i, varje gäst fick sin egen alltså ( såklart används den/dom hemma nu)..annars har det varit karameller och chokladbitar ( och det kan man ju inte låta bli att äta upp
)
Vi har haft tankarna på ( va bra då kanske jag nu samtidigt kan be om synpunkter..) att ge "ryggkliare" till herrarna och "massagegubbar" till damerna..de kostar ca 8 kr/st men tycker det skulle va lite kul..eller är det löjligt ?
Ska vi kanske ta det säkrare och ta praliner iaf ?
Jag tänkte ställa en liten påse med några godisbitar i bredvid tallriken. Påsarna fixar jag själv och godiset ska jag ändå köpa eftersom jag vill ha godisbuffe. Sen är tanken att man kan gå till godisbuffen och fylla på sin påse. Om man kan kalla detta gåva eller inte det kan jag tyvärr inte svara på. Ev ska dessa påsar även fungera som bordsplacering. Jag skulle däremot inte lägga ner några större pengar på gåvor till gästerna, bröllopet kostar ändå så det räcker.
Vi kommer at ge en liten present till varje gäst, har köpt jättegulliga askar på Calligraphen som vi tänkte fylla med lite praliner. Sen sätter vi ett tunt sidenband runt asken med en liten etikett som vi skriver gästens namn på så det fungerar ju även som placeringskort
Tack för era svar
en godisbit uppskattas nog alltid.
Min man skulle behöva en ryggkliare var köper man det så billigt?
någon mer?
Vi har beställt mintaskar ifrån USA som kommer att fungera som placering med
Vi hade små cellofan påsar med rosa,vita och gröna mint/choklad kolor i. vi knöt vackra band runt och skrev små lappar till med bla texter som: tack för att du är här och firar denna dag med oss! Du är speciell! vår vänskap är för evigt! Det betyder mycket för oss att du är här! mm
26maj2007 om du har 19 st till i din bekantskapskrets som behöver så.. gå in på www.cchobby.se och sök på ryggkliare
Vi har köpt presentaskar som vi ska lägga lite godis i..
Vi skall ge gästerna varsitt champagneglas, som deras namn står skrivet på. Kommer att andvändas även som bordsplacering. Vad skall vi med 65 champagneglas till annars?!
www.chocolatetradingco.com/moreinfo.asp sånna fast i silver och rosa ska ligga utspridda på bordet, frivilligt att äta eller inte.
Som placeringskort har vi www.projectwedding.com/photo/list/waersta Hoppas det funkar med länken.
En påse med godis som även fungerar som placeringskort, ska vi ha...
Vi ska ha rosa organzapåsar som jag vann jättebilligt på E-bay. De kommer att vara som "placeringskort" och i dem ska det antingen ligga 2 goda chokladbitar eller rosa minttabletter.
Bild på dem finns i mitt galleri.
Gör detta endast pga att det är fint till dukningen och inte för att gästerna måste ha en gåva!