New York brudar 08 del 2
detta är som sagt del 2.
så hoppas ni hittar hit.
www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m2691508.html
detta är som sagt del 2.
så hoppas ni hittar hit.
www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m2691508.html
hoppas att jag fick me er alla när jag skickar denna fortsättningen....
tänkte ge er infon hr vår B-Dag va...
fixa till oss på morgonen, va ganska snygga båda två. om man får va lite ego ;)
gick till Municipal Building o så fik vi ragga upp 1 vittne. de tog en stund men sen jäklar. satt sen o vänta en stund, sen va de vår tur. akulle tro att folk i allmänt inte tycker detta e ett dugg romantiskt, men även om de e världens sunkiaste byggnad o tanten va sjukt uttråkad. men de va mycket mysigt o tok romantiskt för oss. vilket e de viktigaste...
sen dog de, för då visar de sig att man måste springa runt o få 3 olika stämplar, den första får man där, sen en på city hall. o sen en på ett annat stället som jag inte har en anning om va de för ställe... men nu ska vi förhoppningsvis va giltligt gifta i sverige.
kan ge en del info. dom enda papperna som vi visa för att få license e passen, o då har jag varit gift innan, så då skulle de va 1000 olika papper o stämplar, nog säkrast att ha, men enligt han så behövdes de inte, inte ens hindersprövning... men gör som ni vill.
o när de gällde " til death do us part" så kan jag inte minnas.
efter de åt vi på en mysig resturang, skulle egentligen äta på the wiew... men pga allt springande o grajer, så blev de inte så, missa tiden. men de va as bra ändå..
hoppas ni fick lite mer info om hur de gick. ska ge mer detaljer om ni vill ha... men just nu e jag as trött o ska ta lillan...
ha de bra
Stort grattis!! Vad kul, spelar ju ingen roll om det e en surkärring.....viktigast är ju som sagt att ni tyckte det var romantiskt! En fråga....fixa ni alla papper o gifte er samma dag?? För det skall ju vi eftersom vi bara e där en weekend. Hur lång tid tog det ungefär att skaffa alla papper?? Vore bra att veta på ett ungefär så man kan bestämma tid med fotografen
Återigen GRATTIS!!
Nu har jag hittat hit! STORT GRATTIS!!!
Öppnade en ny tråd under vigsel & seder och trodde du skulle dyka upp där!
Ni verkar ju ha haft det bra även om det var krångligt. Raggade ni bara upp någon besökare som vittne eller var det personal? Vi har ju valt svenska kyrkan mest för att det verkar enklare att de ordnare vittnen.
Som sagt kul att det gick bra och att ni är nöjda!
Grattis till bröllopet :) Verkar som ni fick en bra dag trots lite krångel. GRATTIS GRATTIS!
GRATTIS!!! Va kul att ni är nöjda med dagen! Är också nyfiken på hur det gick med pappersarbetet dagen innan ni gifte er, tog det lång tid?
Och efter vigseln, hur lång tid tog det innan ni kom därifrån på ett ungefär? Min fotograf sa att vi skulle göra pappersarbetet efter fotograferingen eftersom vi ville fota oss efter vigseln och inte före.
Vore jätteskoj att se någon bild också! =)
Har ni något firande i Sverige inplanerat?
Hej hopp!
Om två dagar åker vi iaf...har inte hört nått från evitas men jag tror nog vi har allt under kontroll ändå=)
Ska in och hämta min prinsess-klänning idag och ev köpa ett par skor....annars hinner man ju det där. Verkar dock lite kallt i NY, hoppas kort klänning funkar! Fick finaste ringarna igår....sitter som smäck, kunde inte blivit bättre.
Lycka till alla andra!
Kram kram
Lycka till med allt frökenSchimpa!!! Håller tummarna att du slipper frysa nu =)
Jag räknar med en berättelse om den stora dagen sen! ;)
Grattis Grattis, åh vad jag längtar nu
Är också väldigt nyfiken på hur det var att skaffa licensen, tog det lång tid, krångligt?...mm
Imorgon ska jag åka och kolla in klänningen som äntligen kommit hem...spännande
Lycka till nu
Någon som vet om man kan betala marriage license med kort eller måste man fixa en moneyorder innan??