• Anonym

Oralsex?

Har ett fint och bra sexliv med min sambo, och jag saknar bara en sak... oralsex!! Han tycker inte om att göra det på mig och är inte heller så särskilt glad i att jag vill göra det på honom heller! Detta har jag ju vetat sedan vi var intima med varandra för allra första gången, och jag trode inte då att det skulle vara något problem för mig att avstå från den "detaljen", men nu har vi varit ihop i 3 år och jag SAKNAR DET NÅGOT OERHÖRT! Det hämmar sexlivet att inte kunna variera det så mycket som man kan om man tillför lite oral... Alla mina sexfantasier handlar om att få oralsex, ibland fantiserar jag tom. om mitt ex. som ÄLSKADE oralsex och det känns ju inget bra... Älskar verkligen min sambo, och vill naturligtvis inte att han ska göra "det" om han inte vill! Någon annan i samma situation!?

• Svar på tråden Oralsex?
  • Karolin

Jag vet inte vad jag ska säga. Har han sagt varför han inte tycker om det? Min fästman tyckte inte om att få oralsex av tjejer innan han träffade mig, däremot så gav han oralsex. Han tyckte att det var så intimt att få oralsex, så han ville inte av den anledningen. Nu tycker han däremot mycket om det.

Du kanske får acceptera att han inte tycker om det, om du kan tänka dig att avstå.

Om du däremot tycker att det känns väldigt viktigt kanske han inte är mannen för dig.

• Frances

Som Karolin undrade, har han sagt varför? Jag har ett tänkbart scenario till varför han inte gillar det, många av mina vänner har också det problemet, antingen så gillar inte DOM oralsex eller så gör inte deras partners det, och alla verkar ha samma problem; de tycker att det är 'äckligt' att slicka/suga på det ställe av kroppen man urinerar...

För några av dem har problemet avhjälpts med att de har oralsex när de duschar tillsammans eller precis efteråt...

• Busan april

instämmer med föregående talare. Tycker själv bara tanken på att ge oralsex till någon som tex. kommer hem från krogen, har varit lite småsvettig och varit på toa ett gäng gånger och med allra största sannolikhet inte torkat sig (brist på papper är snarare regel än undantag, och existerar inte vid pissrännorna) en enda gång efter avslutad "leverans" är fullständigt vedervärdig. Samma sak gäller mig själv, skulle aldrig "lägga upp" mig efter en dag i taighta byxor på jobbet... Nä Hygien är a & o ... Dessutom är duschen/badkaren ett underbart ställe för härliga förspel, Badkaret ger dessutom en behaglig avslappning i hela kroppen. Vilket kan vara väldigt bra när man har svårigheter att nå orgasm...

Hoppas det "löser sig" // Kram Busan

• Anonym

Håller med om att hygienen vid oralsex är A och O. Känns inte alls frestande att få oralsex om man ej känner sig fräsch där nere.

Jag har alltid gillat oralsex för min "förste" var otrolig när det gällde oralsex biten, dock sämre på samlags sex...

Har också varit med om att man kan byta ståndpunkt när det är "rätt" person som man får det av eller utför det på.

• Anonym

Hm... min kille gillar när jag ger honom oralsex, men själv är jag inte så förtjust i när han vill ge mig. Kan inte säga varför, känner mig bara VÄLDIGT utlämnad och naken på något vis. Ändå är vi ju "gamla i gamet"... Mitt problem är att jag aldrig får honom att komma när jag ger honom oralsex och det känns tråkigt. Det skulle vara så skönt att kunna ge honom det, eftersom jag på något sätt vill "bevisa" att sex inte alltid behöver handla om penetration!

• Sydneybruden

Anonym 17:50,
    har du fragat honom varfor han inte vill/kan komma nar han far oralsex? Kan det vara att *han* kanner sig utlamnad, eller tycker att det ar lite "snuskigt" eller sa? Det ar inte helt ovanligt att killar har svarare att komma nar de gor ( i deras mening) lite 'fula' saker med sin flickvan, medan det tex vore lattare med ett tillfalligt strul... eftersom att de tycker att flickvannen ar en 'fin' tjej som 'inte borde gora sant' - den klassiska "hora/madonna"-komplexet.

bara lite filosoferande. Men ganska sa vanligt problem tydligen hos killar!

• Anonym

Jag har det precis likadant som du! Min sambo har gett mig oralsex typ tre gånger under vårt treåriga förhållande. Medan jag gör det jämt och ständigt (nåja... kanske inte riktigt jämt, men i alla fall i stort sett varje gång vi har sex)
    Precis som du är det också det som mina fantasier kretsar kring. Tänker också jag på en ex-älskare som älskade att utföra oralsex och som till och med frågade längtansfullt om han fick.

Jag tycker det är jättejobbigt helt enkelt. Jag har ibland undrat om det har med hans mun att göra. Detta på grund av att han inte är så förtjust i att kyssas heller. Pussas älskar han, men inte att kyssas så där blött.
    Kan det vara det som är problemet. När jag lite försiktigt tar upp det, menar han att han tycker att blöta kyssar var för tonåringar...
    Ibland undrar jag om det är jag som är felet, om jag har äcklig mun, eller äckligt underliv.
    Jag vet ju att det inte är så, men känslomässigt kan man ändå känna så.

Kanske har han haft en undanträngd traumatisk upplevelse vad det gäller hans mun, eller så är det bara en hygienfråga. Problemet är att han inte själv verkar ha koll på det.

Så jag förstår dig helt enkelt. Men vad gör man?

• Anonym

Hej "Anonym" (2003-05-19 kl.18.57)!

Den första Anonym här som startade tråden...

Jag frågade honom lite i början av vårt förhållande om varför han inte gillade oralsex, eller snarare påpekade jag att jag hade förstått att han inte gillade det eftersom han inte gjorde det på mig. Han sa då bara att - joo, så var det, han hade aldrig gillat det och var glad att jag inte "tjatade" om det, och vi var överens om att man ju inte ska behöva känna sig tvingad till något, och han hävdade bestämt att jag inte luktade illa eller nått sånt!! (Vet ju tyvärr själv hur "kul" det är att få någons kön upptryckt i ansiktet vilket man inte alls vill ha i munnen..). För mig är oralsex en stor kärleksgåva som man inte ger till vem som helst utan bara till någon man älskar! Men efter vårt lilla samtal erkände han att han inte heller tyckte så särskilt mycket om att FÅ oralsex heller, så därför så har ju inte jag någon större lust att GE det till honom heller efter att få höra det. Dock har han inga problem med att komma i min mun eller så när jag gör det, så jag vet inte vad jag ska tro faktiskt, då kan han ju inte direkt misstycka!!? Något mer har jag inte fått ur honom om det här, trode väl att det kanske skulle ändra sig med tiden, men det enda som hänt är att jag längtar något vansinnigt efter att bli slickad!

• Jj?

Då måste du vara tydlig med det!

Det är nämligen enorm skillnad att ge/ta emot med någon man älskar jämfört med någon man inte älskar. Han kan gott prova någon gång ibland för din skull.

• Alice S

Jag skulle göra slut direkt. det kan verka ytligt men för mig är oralsex ett måste, till stor del för att det är det enda sättet jag kan komma på.
    Ingen orgasm = inget förhållande.

• Anonym

Anonym trådstartare,

Min kille var inte heller förtjust i att få oralsex från början, kände att han inte riktigt kunde slappna av. Men vi körde en soft stil, försökte ibland och så och han lärde sig helt enkelt att slappna av och njuta av det. Idag är det det bästa han vet! Så jag tycker ni ska försöka och se om både du och han kanske ändrar inställning.

Jag säger som Alice S, det är enda sättet för mig att komma också.

• Anonym

Trådstartaren här...

Att göra slut är inget allternativ! Älskar den här killen och får dåligt samvete för att jag hänger upp mig så på den här "detaljen", allt är ju så bra för övrigt...
    Jag är rädd att han ska tro att jag ALDRIG har varit nöjd med vårat sexliv, jag är ju NÖJD, men önskar att det ska vara lite mer än så! Jag kan komma även vid samlag, i vissa ställningar, men visst är det MYCKET lättare vid oralsex!
    Man kan tycka att det är ett enkelt problem kanske, att det bara är att säga hur man vill ha det... Men jag vill inte förstora upp det, jag är rädd att han ska ta det på fel sätt och att jag ska såra honom!

• Alice S

Men som det är i dagsläget är det han som bestämmer vilket sex ni har eller hur? Det sex han gillar och inte gillar blir avgörande för vad ni gör. Varför är det inte du som bestämmer eler att ni gör det tillsammans?

• Anonym

Min kille vill men jag känner mig oerhört obekväm med detta. Tycker inte om att ha hans snopp i min mun, blir nästan illamående och äcklad. Har också svårt för att ta emot detta, tror det beror på att jag inte tycker jag är så vacker därnere, tråkigt men sant...

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Oralsex?