Min möhippa var igår!
Nu har det hänt!!!!
Tidigt på morgonen lördagen den 3 maj fick Reine ett sms, han gick upp ur sängen och ut och låste upp ytterdörren och gick och lade sig igen. Konstigt tyckte jag som började misstänka att det var nåt på gång?
Efter nån minut kom Alexandra, Yvonne och Jenny instormande i sovrummet och slet upp mig ur sängen. Jag fick en lista på olika saker jag skulle packa ner, bl a smink, jeans, top, badkläder, shorts och gympadojor. Dom stack en öl i näven på mig och sedan bar det av mot Trollhättan.
När vi kom fram till Trollhättan så gick vi hem till Alexandra där resten av gänget väntade! Frukost var framdukat och vin korkades upp och så åt vi alla frukost ihop, jättemysigt!
Jag blev också tilldelad min outfit för dagen, en hemsk grön tantdräkt tillsammans med ett par illrosa tights och gympadojor, självklart hade jag även den obligatoriska slöjan!
Efter frukosten och mitt lilla ombyte bar det av igen!
Efter en bilfärd på kanske 10 minuter så var vi framme vid en studio, där jag fick sjunga in 3 låtar?..The final countdown, Tommy tycker om mig(tommy var då utbytt mot reine i låten?dock sjöng jag ändå Tommy på nåt ställe) och Delilah! Hur kul som helst men mycket svårare än vad jag trodde, inte minst när det står 15 tjejer och kollar på också
In i bilen igen och tillbaka mot centrum! Jag anade nu att det skulle bli lite pinsamma uppdrag och jag hade självklart rätt!!! För att få lunch var jag tvungen att samla ihop 10 kalsonglappar Den första killen jag frågade blev skitsur!!!!! Men jag fortsatte att kämpa och det gick förvånansvärt lätt! Tror till och med att jag fick ihop 11 lappar!
Vi gick till en uteservering och åt jättegoda paninis med olika fyllningar, det var behövligt då man hade vart igång några timmar! Lagom till lunch fick jag även ett meddelande om att jag skulle gå till Storjouren och fråga om dom hade något till mig där. Jag gick dit och fick ett litet paket där det stod: Gå till Vero Moda, kanske finns nåt till dig där också?
Vidare till Vero Moda alltså! Nytt paket där det stod: Gina tricot är en bra affär, tror du det finns nåt till dig där? Gina nästa alltså Ytterligare ett paket som uppmanade mig att gå till OnOff, vilket jag då gjorde. Ett paket till där det stod: Gå till Max, ställ dig vid sidan av kassan och säg:Fanny Banny heter jag, har ni en liten grej till mig? Vilket jag gjorde och jag har nog aldrig känt mig så fånig förut Fick en liten låda och på den stod det: Nu har du fått din outfit inför kvällen!
Jag fick bara öppna ett paket till att börja med och det var ju självklart ett par Bunny-öron?.Jag anade ungefär vad jag skulle ha på mig på kvällen!
Under morgonen fick jag även en lista på olika grejer som jag skulle fotas med:
Ett gammal par
En gammal cykel
En kille med bar överkropp
En stor boll
En polis eller väktare
En sportbil
När ungefär halva dagen hade gått så hade jag lyckats med att fota ett gammalt par, en gammal cykel, en kille med bar överkropp och en boll(men den var inte så stor).
Efter paketjakten så åkte vi in till Vänersborg och jag kunde absolut inte förstå vad vi skulle göra där! Vi satte oss på Restaurang Italia och fyllde på med lite alkohol för att sedan åka vidare igen!
Färden gick ut till Restad Gård där vi blev mottagna av en kille som ville stoppa in mig i en jättestor badboll och slänga ut mej i vattnet?..Shit tänkte jag, det här går aldrig!!! Men jag kröp iaf in i denna bollen och dom började fylla upp den med luft. Det var oerhört obehagligt till en början att vara där inne!
När bollen var helt uppblåst så skulle jag alltså rulla ner i vattnet. Det tog säkert 5 min innan jag vågade! Men det var så kul! Helt omöjligt att hålla balansen och jag trillade och flög hit och dit hela tiden, jag skrattade så jag hade ont i hela ansiktet efteråt!
Efter detta lilla äventyr så var det dags för femkamp!
Grenarna var:
Tubhopp(eller vad man nu ska kalla det?) En stor röd tub som man skulle sitta på och hoppa framåt, 1 varv så fort som möjligt! Inte det lättaste, benen fick jobba riktigt ordentligt! Lag Anna tog givetvis hem segern i den första grenen!!!
Pilblåsning Ja, även här dominerade mitt lag, och vi fick 200 poäng mot 147 poäng som Lag Kamilla lyckades skrapa ihop.
Labyrintspel En gigantisk trälabyrint med 10 bollar i som så fort som möjligt skulle ut genom labyrinten. Alla fick då lyfta, vrida,vända och trixa för att bollarna skulle rulla dit man ville(bra armträning ) Lag Kamilla vann denna gren men det var knappt!
Jätteslangbella Behöver väl ingen större förklaring? In med bollen i mål bara Lag Anna dominerade IGEN
Golfboll i rör Detta var svårt. Alla fick varsitt halvt rör, där en golfboll skulle rullas och den fick inte trilla ner i backen, inte stanna, inte rulla bakåt osv, för då fick man börja om från början!!! Båda lagen misslyckades flertalet gånger och fick börja om men till slut så var det Lag Kamilla som tog hem segern. I och med att dom vann finalen så var det dom som stod som segrare
Det var verkligen skitkul med femkampen! Nu var jag ordentligt trött i kroppen, hungrig, törstig och väldigt sugen på en dusch!
Hem till Alexandra igen, där jag äntligen fick duscha! Nu fick jag även öppna resten av paketen och i dom var det: en bunny-klänning(svart med vitt ludd och en vit liten kanin-?svans?) en fluga, vita skjortgrejer(hur ska jag förklara? Ni får se på bilderna haha)och en liten läderpiska. Jag blev, om jag får säga det själv, oerhört het ;)
Tjejerna lagade mat och vi åt och drack och hade jättekul hemma hos Alexandra.
Efter några timmar gick vi vidare till Butlers där jag var tvungen att tjäna ihop pengar till drinkar genom att sälja ?smisk? med piskan till grabbarna. Det var inga problem med detta kan jag lova Jag fick ihop över 200 kr ganska snabbt och beställde givetvis en cosmo!
Dagen och kvällen var toppen!