• Upprymd

Söker bild på bukett med Ranunkel!

Hej på er!

Någon som kan hjälpa mig? Söker bilder på dekorationer och framförallt brudbukett med Ranunkel. Har tänkt mig ett vitt och grönt tema...

• Svar på tråden Söker bild på bukett med Ranunkel!
  • f.d. Svart brud

Jag har lagt upp flera bukettbilder på ranunkler på min inspirationssida...
    svartbrud.webhop.net/index2.html

Tänk på bara att de inte finns att köpa på sommaren... i sådana fall hade jag haft ranunkler i min bukett också!
    (Jag vet inte när du gifter dig)

• Upprymd

Hej!

Tack för informationen!!! Jättebra att veta.

Du verkar att ha koll på blommor och blad, vi gifter oss i juli och har tema gräddvitt / vitt / grönt. Min första idé var gräddvita rosor + vita frecia + daggkåpa/sallall som grönt. Men rosor känns inte "som jag". Tulpaner är egentligen mer min/vår stil, lite enklare liksom. Men tulpaner finns det väl inte i juli?

Har du något tips att ge oss? ( om vi gift oss nu hade jag inte tvekat en sekund på att ha vitsippor!)

• f.d. Svart brud

Nej, tulpaner är vinter och vårblommor. Du får inte tag på dem i juli...
    Rosor får man tag på året om.

• alva

Vad bör man planera inför fotograferingen?
    Hur många kort bör man ta? Hur ska man possera? Våra närmaste släktingar vill vara med på en gruppbild. Vad tycker ni?

• Zyper

Jag ville också gärna ha ranunkel i buketten men fick besked från min blomsterhandel att deras "säsong" tog slut för nån vecka eller två sen. Jättetrist. Men då bestämde jag mig för pion (som är en av mina absoluta favoritblommor) och daggkåpa i buketten. Tror det bli jättefint!

• Upprymd

Zyper!

Har du ngn. bild på en sådan ???

• Bröllopstokiig

Hej Upprymd! Du verkar ha lite samma smak som jag = lite enklare och "naturligt" eller vad jag ska säga. Jag tycker inte heller att rosor "är jag". Min bukett ska inte vara i hållare utan vara lindad med rep/snöre en bit som "handtag". Jag kan maila dig ett par bilder som jag har. Vilken emailadress har du?

• brud 2004

Kan man hitta pioner i augusti?

Svar på tråden Söker bild på bukett med Ranunkel!