• majlis

vem är vem i festprogrammet? hur få till siffror?

Hej!

I festprogrammet ska vi ha en dubbelsida där det står vem som är vem samt en liten skiss över hur gästerna sitter. Inte så ovanligt i festprogram nu för tiden har jag förstått.
    Men nu är frågan, hur får jag dit siffrorna intill borden?
    Förstår ni hur jag menar?

• Svar på tråden vem är vem i festprogrammet? hur få till siffror?
  • rosarosen1

Du kan ju använda Bröllopstorgets placeringsverktyg, så kan du skriva typ 1.Bruden

• Soon to be Mrs P

Det beror ju på vad du använder för program för att rita upp bordsplaceringen. Om du t ex använder Microsofts enklaste ritprogram Paint så finns det ju en funktion där du kan sätta text i bilden (blir många små rutor, en för varje siffra) och sen kopiera in bilden i t ex ett Word-dokument om det är där du gör resten av festhäftet. De flesta ritprogram har denna funktion.

• majlis

Testade det i går och höll på att bli helt vansinnig. kanske är lite puckad men när jag skulle sätta in text så försvann ritningen.
    Soon to be Mrs P skrev 2008-04-30 11:04:05 följande:

Det beror ju på vad du använder för program för att rita upp bordsplaceringen. Om du t ex använder Microsofts enklaste ritprogram Paint så finns det ju en funktion där du kan sätta text i bilden (blir många små rutor, en för varje siffra) och sen kopiera in bilden i t ex ett Word-dokument om det är där du gör resten av festhäftet. De flesta ritprogram har denna funktion.
  • majlis

VAr finns det?
    Finns det färdiga mallar?
    Vi ska ha ett honörsbord och fyra bord som går ut från det.

othlucas skrev 2008-04-30 10:57:56 följande:
    Du kan ju använda Bröllopstorgets placeringsverktyg, så kan du skriva typ 1.Bruden
  • sviiden

Det går riktigt bra med Word oxå.
    jag satte in rutor som bord, och textrutor för namnen. Om du gör på samma sätt i Paint, kan du inte flytta runt på textrutorna lika enkelt.

har du numrerat gästerna? Jag skrev rakt ut gästens namn, inga siffror alls.

• majlis

JAg har numrerat gästerna. Testade med word också och det gick bra att sätta ut nummer på honörsbordet men det var svårare på de bord som går ut från det

sviiden skrev 2008-04-30 11:09:41 följande:
    Det går riktigt bra med Word oxå.jag satte in rutor som bord, och textrutor för namnen. Om du gör på samma sätt i Paint, kan du inte flytta runt på textrutorna lika enkelt. har du numrerat gästerna? Jag skrev rakt ut gästens namn, inga siffror alls.
  • rosarosen1

du har färdiga mallar, runda bord eller de mer traditionella. Så skriver du bara in hur många du vill ha vid varje bord, vad varje gäst heter..sen kan du spara det och trycka ut. Jättebra.
    finns under bröllopsplanering - placeringsverktyg heter det.

majlis skrev 2008-04-30 11:09:00 följande:
    VAr finns det?Finns det färdiga mallar?Vi ska ha ett honörsbord och fyra bord som går ut från det.
  • rosarosen1

Bröllopsplanering - Personliga verktyg - Bordsplacering

majlis skrev 2008-04-30 11:09:00 följande:
    VAr finns det?Finns det färdiga mallar?Vi ska ha ett honörsbord och fyra bord som går ut från det.
  • Nessan

Använde också BT:s bordsplacerings verktyg till våra festhäften. Funkade utmärkt!

• Skottdagen2008

Jag fixade allt med Excel som jag sedan kopierade in till Word där resten av programmet gjordes.

Svar på tråden vem är vem i festprogrammet? hur få till siffror?