Referenser sömmerska i Lkpg
Är det någon som kan säga något om någon sömmerska/sömmare (?) i Lkpg. Behöver lägga upp min klänning ett par cm pga att jag valde ett lägre par skor.
Är det någon som kan säga något om någon sömmerska/sömmare (?) i Lkpg. Behöver lägga upp min klänning ett par cm pga att jag valde ett lägre par skor.
Om du med Lkpg menar Lidköping så kan jag rekommendera Anetts skrädderi (hon har sin atelje vid torget, i källaren under Hennings). Jätteduktig!!
Menar Linköping
Jag var och frågade om ändringar på Ikano-huset, hon verkade kunna fixa det mesta men var jättedyr (minst 1500 sa hon) på att som jag ville ta bort ärm och ersätta med axelband men hon verkar duktig... Tror annars det finns nån på storgatan, bredvid husqvarana sy... eller kolla med Krinolin, de gör ju inte annat än pysslar med brudklänningar
På krinolin sa hon att det skulle kosta mellan 250-550kr för att sy upp lite på längden. Priset är beroende på hur kjolen ser ut.
Jenli; det har jag hört med.
Ikano tänker jag inte gå till, har bara hört negativt.
Jag kan höra med min mammas vännina som e sömerska vad hon tar.
Jag hör av mig idag senast imorgon om det, om du vill.
Festyran i Tannefors syr upp och ändrar. Vet iofs inte vad det kostar, men jag får betala 300-500 för att göra alla ändringar som behövs till min brudklänning.
Propp; festyran meddelade (ganska snorkigt) att de inte tar in jobb utifrån och partyworld meddelade att de för närvarande inte hade tid. Synd för jag skulle gärna vilja prova den med underkjol innan jag lägger upp den. Får se om jag kanske köper en billig på e-bay (tips på underkjolstyp till klänningen i galleriet vore uppskattat)
prd; gärna.
Jag skulle gissa på en i tyll eller max en ring. Tror inte att en för stor underkjol blir bra.
Jenli; det är väl mest en tyllkjol jag funderar på. Vill att det ska bli mjukt fint fall inte "utbuktande"
Va inne på iaknohuset och hon va jätteotrevlig.. usch usch usch.
Jag tycker dock att de i tannefors (festyran) va supertrevliga. Då vad det hon som äger butiken. Men har inga priser till nåt.
Så lustigt. Jag har hört mycket negativt om både festyran, patyworld, bröllopshuset.
Fasen, någon av dom som har hört talas om bra servicce?
På krinolin vart ja mycket trevligt bemött men på bröllopshuset kändes det så stressigt.
Jag håller med föregående talare.....Helles/Krinolin är jättebra. Trevlig personal som ser till att man får den hjälpen man behöver. Jag letade efter en brudklänning o var runt lite på stan....bröllopshuset fanns det ingen som kunde hjälpa till o när man väl frågade om hjälp så kändes det inte bra..tjejen till o med valde ut en klänning åt mig som jag inte ville ha men som hon tyckte. Sen gick hon.Det kändes som dom inte ville ta sig tid....Sen blev det ju Helles...Det var en tjej som kom fram till oss direkt o frågade om vi ville ha hjälp....Jättetrevlig.....Efter så gick vi till partyworld...gick knappt att ta sig in.....o de hade inte tid att hjälpa till.....valet var lätt...det blev Helles eftrsom de var trevliga o hjälpsamma....Det blev kläder därifrån till brudnäbbarna o min m2b också ska väl tilläggas.
Visste inte att helles och krinolin var samma. Ringde helles ang uppläggning. "Kom in i juni så ordnar vi det" Har de brudklänningar med? Isf borde de kunna hjälpa mig med den f*rbannade underkjolsnojan jag har
De har klänningar och hela köret så de kan nog hjälp dig med underkjol om du är osäker. Du kanske kan ta med klänningen och få prova några olika underkljolar till den.
Då ska jag ringa dem igen tror jag och så hålla ut till juni (efter studentbalerna...)
Jag har skrivit i din gästbok men skriver här oxå.
Jag har fått telefon nr nu men vill ej skriva det här.
Har du en mail kan jag skicka det dit
Ha det gött