• Carolina1979

Tips om festlokal i Mölndal/Kållered/Lindome med omnejd??

Hej!

Jag behöver Er hjälp!!!
    Är på jakt efter en festlokal, vi ska vigas i Lindome Kyrka så den bör ligga inom Mölndal/Kållered/Lindome med omnejd så det inte är allt för krångligt att ta sig dit.

Vi kommer troligtvis bli ca 50-60 personer och vi vill gärna att det ska gå att ta med mat och dryck dit (även alkoholhaltig).

Tar tacksamt emot alla tips jag kan få!

• Svar på tråden Tips om festlokal i Mölndal/Kållered/Lindome med omnejd??
  • Carolina1979

Ingen som har tips?

• 081110 1

Mölndals museum café, jättefint vid forsen. Eller så kanske du kan hyra en av lokalerna och duka i till middagen? Längst upp i backen med vattnet som rinner mellan husen?

• BlivandeFruShead

det är juh jättefint där men hur ska man hitta en uthyrare av dem platserna?

mvh marija

• Engla2006

vet att dom hyr ut, för där har jag vart på fest för många år sedan.

• Leese

nja, ja har kollat me en på mölndals kommun som hade koll å i kvarnbyn hyr den som äger fastigheterna inte ut lokaler för fester längre. Tyvärr... bara för konferenser å sånt.
    Men gunnebo slott finns ju! Dom e vana vid att ordna bröllop me mat å allt.
    I lindome/hällesåker finns flera lokaler också har ja för mej om man vill hålla nere kostnaderna. Finksa föreningen hade nån där. Å så finns ju hemvärnsgården som man kan hyra, fast den e kanske inte tillräckligt stor...

• Linum

Vi hade vår bröllopfest i Mölndals Roddklubb. Ligger alldeles vid Rådasjön. Perfekt lokal med stooor terass och sjöutsikt (givetvis). Dessutom nära till stan och bussar/taxi på kvällen (beroende på vart man ska...). Jag berättar gärna mer om du är intresserad.

• Sezzi

Jag är interesserad av roddklubben!! Berätta mer :)

• Sezzi
    Leese skrev 2008-06-19 12:36:55 följande:
    I lindome/hällesåker finns flera lokaler också har ja för mej om man vill hålla nere kostnaderna. Finksa föreningen hade nån där. Å så finns ju hemvärnsgården som man kan hyra, fast den e kanske inte tillräckligt stor...
    Vilka lokaler finns i Lindome/hällesåker?
  • Leese

Sezzi:
    Åkej, här kommer lite tips å idéer som kan vara värda att kolla upp.
    Jo, i alla fall förr fanns de nåt som hette Finska föreningen me en hyfsat stor lokal man kunde hyra i typ Hällesåker.
    Å så finns de ett stort rött hus som kallas för "Kåken" också den i Hällesåker, vet inte om den går att hyra dock, men man kan ju kolla upp det!
    Sedan tror jag att Lindome GIF har nån klubbstuga vid Lindevi, inte alls långt från Lindome K:a. Hällesåkers IF:s klubbstuga ligger lite längre ut mot hällesåker.
    Det är ju mest idrottsföreningar och sånt som kan vara bra att höra med. Det brukar ju alltid vara välkommet med pengar i sådana ideella föreningar.
    IKUven har en fin föreningsstuga som ligger i skogsbrynet vid bunketorp också.
    Ring runt å kolla, vettja!

Lycka till i massor!!

• Linum

Vi var 65 personer, och det kändes väldigt lagom. Köket är ganska litet, men vår cateringfirma fixade det galant! Väldigt fräsch lokal ned ganska nya toaletter.

Ute på verandan hade vi ett partytält (som vi hyrde av något på Roddklubben). Behövdes inte eftersom vi hade strålande solsken och 15 grader varmt den 6/10 förra året...

Gå in på www.mrk.nu och scrolla ner till "Hyra lokalen", så hittar du både bilder och en hel del information. Priser står längst ner på den sidan.

Lycka till!

• Sezzi

Tusen tack tjejer!!!

Jag vet inte vad jag hade gjort utan BT... Once a BT always a BT!

• BlivandeFruShead

Nja jag kollade mölndals roddklubb men det står på deras sida att man måste vara över 30 år för att få hyra.Blev ricktigt besviken vilken jävla idiot regel när man ska gifta sej och är under 30 så tro dom man ska röja kåken eller? jaja jag får leta vidare ....

• Sezzi

Va?!! Hade ingen aning om detta! Vaddå över 30?! Hmm... får nog hyra på min pappas namn isåfall... hehe, Jag har iof inte bestämt mig ännu men det är iallafall ett alternativ.

• Linum

Mölndals Roddklubb hyr ut till alla sorters fester, men det går väl alldeles utmärkt att skriva det på någon mer "vuxen".

Det handlar väl lite om att man inte vill ha just röjarfester, fast då är kanske inte just 30 en lämplig ålder att sätta som gräns... Alla fester kan ju balla ur.

Ring och prata med dem i alla fall. Kan var,t rekommendera det stället!

• bröllopsblomma

Puffar lite

Vi är också på jakt efter en bra lokal i detta område. Vi vill gärna kunna ha med oss egen mat och dricka. Vi har varit runt och kollat lite men inte hittat något som varit riktigt bra. Hoppas att det är någon som har lite nya idéer.

Svar på tråden Tips om festlokal i Mölndal/Kållered/Lindome med omnejd??