• Bröllopstokiig

Rimligt kuvertpris?

Här är en fråga främst till er som ska ha fest på restaurang i Stockholmstrakten, vad är ett "normalt" kuvertpris inklusive dryck? För oss kommer det att landa på ca 400:- för tre rätter (vi kommer att ha antingen tårta ELLER efterrätt, väljer vi tårta blir det billigare), välkomstdrink ca 40:-/glas, samt dryck till maten ca 40:-/glas (tror att ca 3 glas totalt är lagom?), och kaffe ca 20:-/ person. Totalpris alltså ca 550 kronor eller mer beroende på hur mycket vin vi bjuder på till maten. Låter som mycket pengar tycker jag, eller vad säger ni? I priset ingår också lokalhyra, personal, dukning och dekorationer. Vi kommer däremot inte att stå för avec eller dryck efter middagen utan det får den som vill ha köpa själv. Snålt eller rimligt?

• Svar på tråden Rimligt kuvertpris?
  • Bröllopstokiig

jag tycker det låter otroligt billigt! Var ska ni ha er fest?

• Bröllopstokiig

På Vaxholms kastell. Det är bara det att jag får skrämselhicka när jag summerar ihop med antalet personer, bara middagen kommer att landa på runt 40 000 kronor... HJÄLP!! Det låter som enormt mycket pengar men stället är så rätt för oss så vi vill ändå inte byta.

• Bröllopstokiig

Här har du en till som är imponerad av ert pris.
    Vi lanade pa 750 kr per kuvert då vi var innet pa att ha den på en herrgård i Stockhomstrakten.
    Nu blir det i tält i på ett jättevackert ställe istället. Så nu kommer vi att landa pa 525kr kuvert, inkl. allt. även avec och tårta.

• Bröllopstokiig

Är det bara jag som tycker det är snålt av resturanger att ta 20kr för en kopp kaffe!!?
    Jag menar, vi och betalar för 50-60 (ibland fler) tre-rätters middagar (plus dryck) och så kan dom inte inkl. kaffet...

Jag menar - med snabb huvudräkning, så blir det ju 1000-1200kr bara för lite Zoegas..
    hmmm - det är kanske bara jag som har reagerat för detta...

• Bröllopstokiig

Nu kommer jag inte ihåg exakt, men vårt är dyrare. Vi skall vara på Carlshälls Gård på Långholmen och kuvertpriserna exkl. dryck och tårta ligger omkring 400-600:- Dricka till maten kostar sedan per flaska och avec runt 60:-. Vi har räknat med ca 7-800:- per kuvert, vilket ger att middagen i sig kostar ca 42-48000:- för våra 60 gäster..Hua! Men sedan lutar det åt att vi har betalbar - annars blir man ju ruinerad!

• Bröllopstokiig

Det blir mycket när man slår ihop det, men det blir säkert väldigt fint på Waxholms kastell!

• Bröllopstokiig

Johanna, jag tror inte att det är några höga priser ni fått. Jag kopierade middagsbiten från vår budget här på bröllopstorget så att du kan jämföra. Vi har räknat med 80 gäser, möjligen blir det något fler. Vi ska också vara på restaurang med fullservice. Vi får ta med oss eget tilltugg till drinken och dansen, i övrigt står de för allt.

1.a Välkomstdrink 1.5 gl/p, 6 gl/fl, 185:-/fl, 80 pers 47 :- 3760 :-

1.b Tilltugg (medtages), chips e.dyl. 10 :- 800 :-

2. Middag Förrätt, varmrätt, tårta, 80 pers 375 :- 30000 :-

2.1 Vin (vitt) förrätten 1.5 gl/p, 6 gl/fl, 165:-/fl, 80 pers 42 :- 3360 :-

2.2 Vin till varmrätten Rött, 2.5 gl/p, 5gl/fl, 165:-/fl, 80 pers 83 :- 6640 :-

2.3 Dessertvin 1 gl/pers, 10 gl/fl , 165:-/fl, 80 pers 17 :- 1360 :-

2.4.a Kaffe 80 st 25 :- 2000 :-

2.4.b Avec 4 cl/pers. à 12:- (80 st) 48 :- 3840 :-

3.a Vickning Korv med bröd. 60 pers 25 :- 1500 :-

3.b Dryck till vickning 60 pers 20 :- 1200 :-

4. Snacks under festen Medtages. 0 :- 1600 :-

Totalt 56060 :- , dvs 700 per person inklusive allt. Vi har tagit i lite med drickan, dels för att inte behöva åka på några smällar i efterhand och dels för att många av kompisarna faktiskt får i sig en hel del under en middag. Hoppas det var till lite hjälp.

• Bröllopstokiig

Låter som ett mycket rimligt pris, kuvertavgifter på 600-800 är inte helt ovanligt.

Vi räknar på att hamna kring 550/kuvert.

• Bröllopstokiig

Tycker också att ni verkar fått ett bra pris. Vi landar runt 1000:-/ kuvert men då har vi valt lite speciell mat och dryck
    Det blir säkert mycket vackert på kastellet!

• Bröllopstokiig

Tack för svaren, känns LITE lugnare nu..!

• Bröllopstokiig

Vi hamnar på ca 860:-/kuvert plus dryck. Då ingår lokal och dekorationer. Dyrt men värt det, tycker vi. Om det är en dag i sitt liv man inte skall tänka dumsnålt på så är det väl sin bröllopsdag! Vi resonerade så att vi vill minnas den dagen för att det var det bästa vi kunde få till. Då vill man inte irritera sig på småsaker...

• Bröllopstokiig

Oj, vad det kostar i storstan. Jag bor i Hässleholm och ska ha bröllopsfesten ca 5 km utanför. Vi kommer att få betala 200 :- för trerätters middag och med kaffe per person.
    Även ljus,dukar m m ingår i priset. Tårta tillkommer och hyran på 900 :-
    Troligtvis så ska jag ha spettekaka istället för tårta. Så 13000 :- för 65 pers + dricka förstås... Det känns lite lite om man jämnför med er andra.
    Lycka till !!

• Bröllopstokiig

Visst är priserna trissade i Storstan, men du har fått ett mycket bra pris. Men man får hicka när man summerar ihop det för alla gäster. Men du, man gifter sig bara en gång!

• Bröllopstokiig

Tinna, sånt där vill man inte ens veta när man ska ha fest i Stockholm... Skämt åsido, det här är väl enda tillfället när jag önskar att jag hade lite anknytningar utanför storstan. Men nu är det som det är, bara att hosta upp pengarna..!

• Bröllopstokiig

Vi kommer att hamna runt 500 per kuvert och då har vi räknat in 1 hel flaska vin/per person(mat porslin lokal tårta vin kaffe övrig dryck blomsterdekoratiner ljus servetter dukar och servreringspers.inkl.)

• Bröllopstokiig

Johanna,
    Jag tycker att priset verkar vara rimligt & dessutom billigt.
    Vårt pris per kuvert kommer hamna på ca 950 kr/person. Detta är med fördrink, 4-rätters middag + tårta och vin (alt alkoholfritt), avec, kaffe, personal mm. Utan fördrinken o avec hamnade priset på 830 kr. Med ca 60 st gäster hamnar vi på ca 57000kr (grovt räknat).
    Vi har väl resonerat lite som Lilla Lisa: Dyrt men värt det. Det är mycket pengar men vi har kommit fram till att det är på detta ställe vi ville ha middag + fest.
    /Mia

• Bröllopstokiig

vet ni vad priserna kan landa p´å om man tar catering till en lokal man hyrt vi blir ca 60 eller 70 personer

• Bröllopstokiig

Vi landar på max 300:- per person, vi håller middagen på Norrlands nation i Uppsala. Detta inkluderar tre rätters middag med fördrink, öl till förrätten, två glas vin till varmrätten och dessertvin. Det är jag helnöjd med! (Pris inklusive servering- och barpersonal, linnedukning, dekorationer.) Snaps och avec ingår dock inte i priset.

• Bröllopstokiig

Vi kommer att betala 1095-1295/ kuvert beroende på meny inkl. fördrink m. tilltugg 3-rätters+ tårta 2 glas vin till förrätt 3 glas till varmrätt dessertvin kaffe m. avec fri bar dukning pyntning personal fram till 02.00. Jag tycker det känns rimligt även om det blir bisarra pengar totalt. Vi tänker som många, Once in a lifetime.
    Vi ska vara på Lovik på Lidingö.

• Bröllopstokiig

Vi kommer att hamna på ca 450 kr /kuvert
    tre- rätters + dryckespaket 300kr /kuvert.Blomsterarrangemang på borden ingår. Skall vara på Lasse- Maja i Stockholm.

Svar på tråden Rimligt kuvertpris?