• kikkan85

Svärfars respektive

Ett stort problem, hjälp oss! Min svärfar träffar ständigt nya fruntimmer. Hans relationer håller på sin höjd 6 månader i stöten. Jag och min blivande känner att vi inte får någon kontakt med kvinnorna i hans liv. Går vi emot seden ifall vi inte bjuder med hans respektive? (vi gifter oss om ett år och vet då inte vem han träffar) /=

• Svar på tråden Svärfars respektive
  • Lakritspuck

Förstår att det kan kännas knepigt.

För husfridens skull är det nog bäst att bjuda hans kvinna för tillfället; vem vet, det kanske är den rätta för honom? I så fall är det dumt att skapa en konflikt som säkert kommer bestå i många år framöver. Och så mycket stör det ju inte med en person till, ni behöver ju inte placera henne så hon "märks" på festen om ni inte gillar henne.

Men om det är ett år till vigseln är det väl smart att vänta med att bestämma det tills det är dags att skriva inbjudningarna. Läget kanske är ändrat då så han antingen är singel eller kanske rentav har blivit sambo? Och då är det ju inget att fundera över.

• maella

Tycker också att du ska bjuda hans respektive om han har ngn då, men vänta som sagt tills ni skriver inbjudan.

• BrendaStarr

Vi bjöd svärfar "med gäst" - vi visste just då inte om hans vännina skulle bli bestående i hans liv, och sedan var det upp till honom om han ville att hon skulle med eller inte. Han valde att bjuda med sin väninna och vad jag vet var de båda nöjda med festen - trots att de inte fick sitta tillsammans...

Svar på tråden Svärfars respektive