• 080628

Morgongåva till M2B - tips?

Jag vill gärna ge något till min då nyblivne make i morgongåva, men har svårt att komma på något riktigt bra. Klocka har han, slipsnål eller andra smycken använder han inte. Secret box kan nog vara kul, men kommer han att titta på den efter bröllopet?

Jag har funderat på manschettknappar i guld men hittar inga snygga. En annan idé är att hyra vinrad i Frankrike eller Italien - någon som har erfarenhet av det?

• Svar på tråden Morgongåva till M2B - tips?
  • frida79

Jag har tänkt att ge min sambo en resa (tillsammans med mig såklart ) till fjord Norge. Där ska vi vandra och njuta av naturen. Har inte planerat så mkt än. Vi gifter oss först till våren 09 och resan till Norge blir först till sommaren 09

• Gizmos

Jag ska nog ge min blivande en lite finare cigarr "lada" (det ar val kanske mer som ett bord kanske), dar det finns plats for whiskey flaskor och glas i ocksa.

• Danielaa

Jag har faktist mer å mer börjat fundera på de här me secret box (tänkte oxå som du innan, kommer han verkligen titta i den efteråt??) men jag tror verkligen att min m2b hade uppskattat de... Jag hade ju verkligen uppskattat att få de från honom!

• egensinnig

Humidor - låda att förvara cigarrer i.
    Plunta med gravyr
    Klocka
    Manschettknappar
    Namnskylt med gemensamma namnet till dörr/brevlåda
    Dyrare penna med gravyr
    Filmsamling tex alla Oscarsvinnare fick min blivande i present
    En riktigt fin whiskey el konjak

• Gizmos

Det var en Hunidor jag tankte pa, kom bara inte pa namnet

• Juliazzb25

jag anlitade en firma som filmade våran bröllop...
    min kära make hade inte det blekaste om att de skulle finnas där eftersom filmen blev min morgongåva till honom.

Han uppskattade det väldigt mycket och kan säga att vi har båda har kollat på den nu ett antal gånger och blir lika glada och rörda till tårar varje gång vi ser den.

Av honom fick jag en liten ljusrosa digitalkamera...

• SeTa

*dum fråga* När ger man morgongåvan?

• 090704

jag ska ge honom en digitalkamera

• 040409

Kanske på morgonen dagen efter bröllet?! :)

SeTa skrev 2008-04-30 08:58:41 följande:
    *dum fråga* När ger man morgongåvan?
  • I am yours

va? efter bröllopet morgon gåva ska väl ges samma morgon som man gifter sig...?

• MrsC

"Morgongåva är en gåva som mannen ger sin hustru på morgonen efter bröllopsnatten.

Ursprungligen var morgongåvan något som skulle trygga hustruns eventuella änkedom. De senaste 200 åren har morgongåvan oftast bestått av ett smycke som bärs på kvinnans hals."

sv.wikipedia.org/wiki/Morgong%C3%A5va

• I am yours

Jaha där ser man....
    Man lär sig någonting nytt varje dag :D

Tack MrsC

MrsC skrev 2008-04-30 15:42:10 följande:
    "Morgongåva är en gåva som mannen ger sin hustru på morgonen efter bröllopsnatten.Ursprungligen var morgongåvan något som skulle trygga hustruns eventuella änkedom. De senaste 200 åren har morgongåvan oftast bestått av ett smycke som bärs på kvinnans hals."sv.wikipedia.org/wiki/Morgong%C3%A5va
  • MrsC

I am yours skrev 2008-05-02 10:05:52 följande:

Jaha där ser man....Man lär sig någonting nytt varje dag :DTack MrsC
    Men egentligen kan man väl göra precis som man vill, huvudsaken är väl att man själv är nöjd och inte traditionspolisen.
Svar på tråden Morgongåva till M2B - tips?