Pappersdukar?
Hur många är det som ska ha pappersdukar till festen?
Var har ni köpt/tänker köpa era?
Hur långt innan kan man köpa dom? Jag gifter mig i september, om jag köper dom nu, tror ni att de hinner gulna då?
Hur många är det som ska ha pappersdukar till festen?
Var har ni köpt/tänker köpa era?
Hur långt innan kan man köpa dom? Jag gifter mig i september, om jag köper dom nu, tror ni att de hinner gulna då?
Vi ska ha pappersdukar...Tror inte att det är någon fara att köpa dem nu...vi har en rulle stående här hemma för jämnan till kalas och fester och den är forfarande vit och fin. Vi köper nog en stor rulle på City Gross eller på Willys(om vi väljer vitt) som kostar ca 100-150 kr har jag för mig
Tack för ditt svar. Jag är nämligen helt kass på såna artiklar så det är bra att få lite tips. De kanske inteens gulnar, bara jag som oroar mig. Jag såg att de hade billiga på ÖB så jag o min sambo tänkte ta en sväng dit o se hur de ser ut.
Ja just det såg jag i dag...De hade jätte fina grå med lite skimmer i...De vita var vanliga pappers dukar...
Okej, vi har inte bestämt vilken färg så vi ska kika lite bara. Ska kolla extra på den grå
Att hyra linnedukar och servetter är inte alls mycket dyrare än att köpa pappersgrejer.
Känslan av att sitta till bords dukat med tyg är oslagbart.
Nej, du har säkert rätt. Men det är också av smidighetsskäl, skönt för personalen att slippa hålla på med dukar. Vi hyr inget annat så det känns som ett extra moment att lämna tillbaka dukar.
om man lägger vanliga lakan under blir det mjuk dukat lycxig känsla faktiskt, vi ska nog ha papppersdukar med, känns bra vid avdukning att bara kasta!
Man behöver inte tvätta dem. Bara stoppa ner i ett par sopsäckar och lämna tillbaka! Smidigt.
Soft kanske ska kolla att hyra dukar ialla fall!
Jo men jag tänkte på just det momentet att de ska lämnas tillbaka, men du har rätt det är nog rätt smidigt!
Vi har sytt dukar av lakansväv. Toppen!
Vi har sytt dukar av lakansväv. Toppen!
Jag har tänkt att åka till Ikea och kolla lakan där, som man sedan kan göra om till dukar. Har för mig att det inte kostade så mkt där.
Duni har pappersdukar i finare material, känns nästan som tyg. Det finns på rulle oxå, himla smidigt!
Sen är det ju bara att hitta nånstans där Dunis grejer säljs...
Vi har faktiskt kollat upp lite priser på Dunis finare dukar på rulle, 1,2x25 m kostar ungefär 500:-
Det är ju inte så farligt!
Kolla på scandiprofit.se dom säljer Dunis dukar!
Men en fråga till som uppstår.... hur många meter kan man behöva egentligen? måte alltså mäta upp borden och räkna ut hur många det blir, hehe
Mrs love skrev 2008-04-29 10:31:29 följande:
Vi vet vad våra bord har för mått så då är det ju inte svårt att räkna ut hur mycket vi behöver