• ina ina

Hjälp med monogram önskas

Jag skulle vara evigt tacksam om någon skulle vilja designa ett monogram åt oss initsialerna är K & S bokstäverna i svart och gärna nåt hjärta i lila, nyans spelar mindre roll

• Svar på tråden Hjälp med monogram önskas
  • ElsoNodas

Jag lyckades faktiskt göra vårat monogram själv i word. Där kan man ju välja bland massor av fonter. Jag gjorde så att jag lade varje bokstav i en egen textruta så att jag kunde placera bokstäverna som jag ville. Jag hade en stor fontstorlek så det var lätt att bara flytta lite. När jag var nöjd tröck jag på print screen på tangentbordet och klistrade in i Photoshop, där jag beskar bort det överflödiga i bilden.
    Hur du kan lägga till hjärtat vet jag inte. Men är du haj på datorer så kanske du kan hitta några funktioner i Photoshop som kan göra det.
    Lycka till

• ina ina
    ElsoNodas skrev 2008-04-28 16:16:47 följande:
    Jag lyckades faktiskt göra vårat monogram själv i word. Där kan man ju välja bland massor av fonter. Jag gjorde så att jag lade varje bokstav i en egen textruta så att jag kunde placera bokstäverna som jag ville. Jag hade en stor fontstorlek så det var lätt att bara flytta lite. När jag var nöjd tröck jag på print screen på tangentbordet och klistrade in i Photoshop, där jag beskar bort det överflödiga i bilden.Hur du kan lägga till hjärtat vet jag inte. Men är du haj på datorer så kanske du kan hitta några funktioner i Photoshop som kan göra det.Lycka till
    Tack för tipset, men jag har tyvärr inte photoshop..
  • ElsoNodas

Testa i något annat bildprogram, det kanske funkar i paint.

Svar på tråden Hjälp med monogram önskas