• safriata

Fotograf i Malmö/Skåne

Hejsan allihopa, jag läste om Fotografen Jens C Hilner i Expressen och han var mycket lovordad. Har sökt på nätet på hans företag men hittar ingen hemsida? Är det någon som har någon erfarenhet av honom och kanske någon som vet vad hans hemsida heter? Tror hans företag ska heta fotomedia men hittar inget på detta.

Undrar även om någon kan rekommendera en video/film footgraf? känner mig helt lost på det området.

Tacksam för svar

• Svar på tråden Fotograf i Malmö/Skåne
  • Plummis83

Adressen till hemsidan är denna!!
    Kollar själv efter fotografer nu men inget jätta akut för min del!!

www.photomedia.se

• familjenkroon

Vi har bokat honom och vi ska gifta oss om en vecka. Jag läste också artikeln i Expressen och det känns spännande och positivt

www.photomedia.se är rätt adress

Videofotograf finns en i lomma, lomma foto tror jag han heter, han ska ha bra rykte.

lyckas till

• jimbolina

Vet bara att han är nybörjare när det gäller bröllop.... Som mest har han fotot åt dagstidningar samt lättklädda tjejer!

• safriata

Tack för länken, såg bilderna och tyckte de var jättefina. Om han är nybörjare så är jag väldigt imponerad. Har bokat möte med honom nu så får vi se vad som händer. Märks att han fotograferat lättklädda damer för hans romantix box bilder var också fina. Dock inget för mig och mina 40 år, sådana bilder får de yngre brudarna stå för.

• matildagrodan

Vi gifte oss för två år sedan då fotograferade Jens och vi blev jättenöjda med bilderna de var fina. Vi fick dock våra bilder lite sent typ fyra veckor efter bröllopet vet inte vad han sa men kommer ihåg det var sent. Men han bjöd på våra tackkort så det jämnade ut sig. Ska vara brudtärna nu i sommar så nu är det bara skönt att slippa all stress och bara vara gäst. Det är min syster som ska gifta sig och hon har bokat Jens också. Så bara tummen upp.

• Ankan12

Kolla in Ebba Fogelfors och EMF Photography, hennes biler är jätte fina. Hon svarade snabbt med prislista och lite mer info. Verkar kanon! Ska träffa henne nästa vecka.

Ankan

• 126306

Vi har tagit Rosengren so finns i gången mellan stortorget o kalendergatan. Ingen erfarenhet men han har mycket gott rykte och dom foton vi fått se så an man nog inte bli besviken.

• jimbolina

Photomackan, tycker också om många av hans bilder, men han är nybörjare när det gäller bröllop! Visst att han har varit i reklam/nyhetsvärlden länge, men att plåta bröllop började han med för något år sedan. Det borde väl du veta som har jobbat med honom : )

• lillajannie

Vi tog bilder på familjen förra veckan med Hilner. Han var vädligt trevlig och lätt med barnen vilket resulterade i fina bilder. Viktigt att fotografen är tillmötesgående för själv är jag väldigt nervös framför kameran inte min grej helt enkelt. Vi har bokat han till vårt bröllop nu, klarar han våra barn så klarar han även oss. Vi ska även be en konstnär göra "om" den bästa bilden, ett tips till er där ute som gillar konst.

• 080515 1

Oj mitt inlägg blev visst lite för mycket var inte meningen att vara dum mot någon fotograf :(

Jimbolina du hade delvis rätt han har bara plåtat bröllop i tre år enligt honom själv frågade igår.

så poäng till dig he he

• Plummis83

Nyfiken på hur det gick med mötet med Jens... Ska ni ha honom som fotograf???

safriata skrev 2008-04-30 00:46:13 följande:
    Tack för länken, såg bilderna och tyckte de var jättefina. Om han är nybörjare så är jag väldigt imponerad. Har bokat möte med honom nu så får vi se vad som händer. Märks att han fotograferat lättklädda damer för hans romantix box bilder var också fina. Dock inget för mig och mina 40 år, sådana bilder får de yngre brudarna stå för.
  • anna 1976

Är det inte bra att välja någon med internationell erfarenhet med? Han som skall plåta oss har varit med i modetidningar som amerikanska elle. Samt han har plåtat på alla typer av fester och bilderna är fantastiska. Hans bildstil gillar jag mycket.

• jimbolina

Anna. Att plåta för Elle Magazine är en stor merit om man jobbar som fotograf. Deras fotografer är i världsklass. Tror att det är du själv som är Niklas efter att ha sett hemsidan. För varför annars hänvisa till en hemsida utan en enda bröllopsbild : )

• anna 1976
    jimbolina skrev 2008-06-02 23:31:54 följande:
    Anna. Att plåta för Elle Magazine är en stor merit om man jobbar som fotograf. Deras fotografer är i världsklass. Tror att det är du själv som är Niklas efter att ha sett hemsidan. För varför annars hänvisa till en hemsida utan en enda bröllopsbild : )
    Haha, det var det dummaste jag läst! Tror du jag bytt kön?

Snart kommer du väl säga jag driver Ateljé MB med för jag rekommenderar dem med. Fast nej, varken jag eller min m2b har intresse av att sälja bröllopsklänningar.

Nä, du lilla vän. Däremot är jag och min m2b överlyckliga att vi funnit helt rätt fotograf för oss. Vi vill inte ha en fotograf som bara fotograferar bröllop. Vi vill ha någon med ett bildseende så som vi har. Vi vill ha känsla och stil som stämmer med det vi tycker om.

För mig och min m2b så tycker vi alla bröllopsfotografer vi sett har ett och samma stuk på sina bilder. De saknar med bilder ifrån den delen som vi tycker är viktigast, själva festen. Där vet vi att vår fotograf är mycket rutinerad. Både ifrån skandinaviens största nattklubb till stora företags event där han har tagit mingelbilder på mig om min m2b. De få bilder som jag tycker blivit bra på oss båda. Det har med spelat in. Att ta bilder i studio eller snyggt uppställda med mycket tid kring varje bild, det klarar alla fotografer av. Att ta bra mingelbilder som gör gästerna vackra och fångar festen, det kräver betydligt mer. Det märker jag både på mina vänners bröllop och vid andra festligheter.

När det gäller hans hemsida, så har han en bröllopssida som finns att tillgå när man är i kontakt med honom. Fast jag håller med om han borde ha några andra bilder på sin hemsida.

Nu väntar jag på en ursäkt.
  • jimbolina

Den ända Svenska fotograf som medverkat i Elle Magazin är Simon ifrån Sthlm. De har en sådann hög kvalite på sina bilder och det krävs otroligt mkt ifrån de fotografer som de jobbar med.

Om du skulle skrivit att Angelina Jolie skulle gå manekäng på Valen I Trelleborg skulle jag trott dig bättre!!
    Eller om du påstått att du sett Madonna och Guy Richie checka in på ett av Eslövs billigaste hotell : )

Genför med pwfoto.com eller med Jenny blad så ser du en enorm skillnad : )

• anna 1976
    jimbolina skrev 2008-06-03 18:57:30 följande:
    Den ända Svenska fotograf som medverkat i Elle Magazin är Simon ifrån Sthlm. De har en sådann hög kvalite på sina bilder och det krävs otroligt mkt ifrån de fotografer som de jobbar med. Om du skulle skrivit att Angelina Jolie skulle gå manekäng på Valen I Trelleborg skulle jag trott dig bättre!! Eller om du påstått att du sett Madonna och Guy Richie checka in på ett av Eslövs billigaste hotell : )Genför med pwfoto.com eller med Jenny blad så ser du en enorm skillnad : )
    Varför hade Simon sin ända i Elle? Är han rumpmodell?

Åter igen du helt fel.

Du kan googla så finner du informationen. Bland annat vår fotograf har varit med i Amerikanska ELLE och bilden finns online. Så kom igen. Den svenska avundsjukan slår till som vanligt. Blir så trött.
  • jimbolina

Jag är inte alls avis, bara nyfiken på hur man kan påstå att ens fotograf varit med i Amerikanska Elle Magazine, när jag vet hur mkt som krävs för att man ska få sina bilder publicerade. Inte en enda Malmö fotograf har lyckats ännu :(

Visa mig Niklas bilder så skickar jag dig en ursäkt. Jag mailar mer än gärna dig Simons bilder så kan du själv gemföra kvaliten : )

Natti Gonatt!

• anna 1976
    jimbolina skrev 2008-06-04 02:14:02 följande:
    Jag är inte alls avis, bara nyfiken på hur man kan påstå att ens fotograf varit med i Amerikanska Elle Magazine, när jag vet hur mkt som krävs för att man ska få sina bilder publicerade. Inte en enda Malmö fotograf har lyckats ännu :(Visa mig Niklas bilder så skickar jag dig en ursäkt. Jag mailar mer än gärna dig Simons bilder så kan du själv gemföra kvaliten : ) Natti Gonatt!
    Du har fel för dig.

Niklas har varit med i ELLE. Du kan ju maila och fråga om du inte tror mig. Hans mail finns på hemsidan. www.nikfoto.se

Gemför?
  • SacredHeart

Jag vill hitta en hobbyfotograf till vår dag, 6e september i Höllviken utanför Malmö. En som kanske hänger med oss under förmiddagen när vi gör i ordning oss osv. och kanske ända fram tills vi kommer ut ur kyrkan och tar emot gratulationer osv. En inte allför dyr en... Kan ni hänvisa mig till ngn???

Svar på tråden Fotograf i Malmö/Skåne