• bofinkarna

    Ångrar du din klänning? Köpte du inte heller "drömklänningen"?

    Hej.. Jag köpte en fin klänning för två månader sen till bröllopet i Augusti. Verkligen inget fel på den (finns i mitt galleri) och den sitter bra på mig. Problemet är att jag börjar ångra lite att jag inte köpte en större sorts klänning (hittade dock ingen sån som jag verkligen gillade). Provade iofs några större fina klänningar men det kändes för stort. Är inte precis jättesmal och kände mig helt enkelt stor och klumpig - det sista jag vill känna på min dag! Så det blev en lite enklare klänning utan släp m.m. Släp kände jag verkligen inte var min grej. Men en av huvudgrejerna var att jag VERKLIGEN ville ha en halterneck och det blev det inte det heller. Ska kika på tyg imorrn om jag kanske kan sy en enklare halterneck till så kanske det känns bättre sen.. När jag köpte klänningen fick jag den till bra pris (4000 för ny klänning anser jag vara ganska bra) och hade provat klänningar hela dagen och var så trött. Valde den sista när mitt smakråd och försäljaren var helt överens om att det var "den". Visst fin och så men jag kände inte att det var känningen jag alltid drömt om. Någon annan som köpt en "medelmåttig" klänning och är nöjd eller finns det fler därute som "ångrar" sig lite att pengarna fick styra?

    Hör gärna era erfarenheter och synpunkter :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-25 09:52
    Tror ni jag kommer ångra hela livet för att jag inte valde en annan klänning?? En kompis sa det och jag blev verkligen ännu mer ledsen och velig!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-25 10:20
    Det pratas lite om frisyr till klänningen.. Den frisyr jag är mest inne på är den min kompis har (hon sitter vid bordet med sin gubbe). Alltså lockigt långt, snedbena men jag kommer även ha krona och slöja. :)

  • Svar på tråden Ångrar du din klänning? Köpte du inte heller "drömklänningen"?
  • 26maj2007

    Min åsikt om brudklänningen du har på bild.

    HELT UNDERBAR!!

    Men det är ju vad jag tycker.

  • bofinkarna

    Tack 26maj2007.. Skönt att höra att nån tycker om den.. :)

  • jennyfer

    Jag tycker också att din klänning ser jättefin ut och vad jag kan se på bilderna så har du fint hår som man kan göra en snygg bruduppsättning med och med en axelbandslös klänning kommer uppsättningen mer till sin rätt än med en halterneck. Tittar ma nt ex på de frisyrbilder som du har i galleriet så passar en axelbandslös bättre än en halterneck.

    Tycker också att det var en korkad kommentar av din kompis och det tror jag inte alls på. Jag tror att när du står där på din bröllopsdag så kommer du att känna dig som den vackraste bruden i världen - och det är precis vad du är där och då.

  • Nikajo

    Jag har en jättefin halterneck med släp till salu för 1800kr! Kan maila bilder om du är intresserad. Den är helt NY, för jag har gått ner tio kilo, och fått köpa en annan nu. Du kan ju alltid sälja din nuvarande klänning här på köp och sälj. Klänningen du har i ditt galleri är annars jättefin!!!

  • hannipaj

    ååh, den var sååå fin, menar det verkligen! Jag är inte heller pinna-smal så det kändes jättebra att ta en klännig som inte var gräddbakelse-stor, just för att då kände jag mig bara som en stor oformlig massa, he he. Att ta en lite smalare klänning är helt rätt. Och upp lite med håret (för att skapa ett avbrott mellan huvud o kropp), nåt fint halsband så ögonen dras till hela dig så att säga, inte att klänningen stjäl hela blicken. Rörig jag låter då, hoppas du förstår ungefär vad jag menar iaf var den kanonsnygg

  • 26maj2007

    Tror att frisyren som du har på bilderna blir jätte fint till ditt fina ansikte.

    du döljer halternecken om du har en sådan frisyer.

    Prova klänningen igen när du är ensma.

    gör en fin sminkning och gör en enkle uppsättning av håret.

    gå sen och titta på dig själv i speglen.

    känner du dig vacker då så är det inget att tvivla på.

  • konichiwa girl

    Oj! Men den var ju jättejättefin! Inte alls för enkel!

    Jag köpte den första klänningen jag provade, den var fantastisk, men ibland har jag känt i efterhand att jag kanske var dum som gjorde det. Jag kände mig inte alls lika fin som när jag provade den och är den inte lite trist, och så vidare. Och ALLA säger att den är så underbar när de ser den på bild. Nu känner jag mig jättenöjd igen!

    Så var det sist jag gifte mig också. Jag hade en jätteenkel klänning, det var en vadlång klänning i femtiotalsmodell och inte alls särskilt "brudig". Mina tärnor var nästan finare än jag! Men... när man väl står där, och är färdigsminkad och med fixat hår och smycken och allting - då känner man sig jättevacker. Så är det faktiskt, jag lovar.

  • patti87

    jag hittade min drömklänning i första affären och den första klänningen jag provade kändes MIN DIREKT;) och det blev den med :)

  • bofinkarna

    Tack så mycket alla.. Känns lite bättre nu.. :) Se gärna de nya frisyrbilderna. INgen är väl "precis" som jag vill ha men min kompis bild är närmst :) Långt och lockigt, blont blir det iaf :)

  • Ankan80

    Jag tycker också att du skall prova klänningen igen lite mer uppsminkad och kanske sätta upp håret.

    Annars brukar magkänslan säga en hel del. Känns det inte bra, så är det kanske inte "din" klänning. Du kan ju alltid sälja den.

Svar på tråden Ångrar du din klänning? Köpte du inte heller "drömklänningen"?