• ganesha

    Hur kan han klä sig utan att ha kavaj?

    Min klänning kommer vara ganska enkel och inte så brudaktig. Det kommer visserligen vara både tyll och det där gräddvita blanka bröllopstyget i klänningen, men ändå.

    Jag vet inte riktigt vad jag ska rekomendera min sambo att ta på sig. Jag har aldrig sett honom i slips eller fluga och jag är ganska glad för det. Kostym kan han ha och passar i det, men han har aldrig haft det med mig så det känns liksom påklistrat.

    Flera somrar, några år sedan, var han på medeltidsveckan i Visby och kom en gång hem med en linnetunika som var skitsnygg och med snörning i halsen. Något i den stlien skulle jag kunna tänka mig på honom. Har också funderat på den där sortens slipsknut som är ganska skrynklig och mer ser ut som en scarf än en slips.
    Har försökt fråga ut honom vad han tänker men han rycker på axlarna och mumlar att han inte vet. Det är inte förräns i höst och han är en sistaminutenkille så jag förstår att han inte ägnat det hela en tanke.

    Finns där några bra sidor med bilder på alla möjliga sorters brudgumar?

  • Svar på tråden Hur kan han klä sig utan att ha kavaj?
  • Cissit

    Jag tycker alltid att kostym funkar..vill man lätta upp det lite så kanske en ljus linnekostym? Det är snyggt. :)

  • Igia

    Det kan ju vara snyggt med bara en sån "scarf" som du säger och en väst till ett par byxor. Med skjorta då... Det finns ju skjortor med sk farfarskrage. En sån lite kort krage som står upp typ 1,5cm. Finns västar med sån krage oxå. Behöver ju inte bli alltför uppklädd men ändå stilig...

  • ganesha

    Bör tillägga att det förhoppningsvis är utomhus, i en slottsruin, samt i oktober.

    Ljus linnekostym käns därför inte alls aktuellt egentligen. Det är ju inte så höst...annars hade det säkert passat tokbra.

    Ska titta runt lite på gamman.

  • Mikabella

    Låt en sömmerska sy upp en tunika li den som han redan har o gillar. kanske i ett "lite" exlusivare tyg. Snygg svart byxa till o om han känner síg för bar så kanske sömmerska kan sy en passande väst till. Strunta i slips om han inte gillar det :) Snörning blir ju jätte bra.

  • Mikabella

    En längre kavaj kan ju vara snyggt över :) Inte frack..utan bara en vanlig kavaj som är längre...hmmm...

  • bara jag

    Precis vad jag tänkte!


    Cissit skrev 2008-04-22 13:37:52 följande:
    Jag tycker alltid att kostym funkar..vill man lätta upp det lite så kanske en ljus linnekostym? Det är snyggt. :)
Svar på tråden Hur kan han klä sig utan att ha kavaj?