• Storstadsbulimiker

Förstört sexliv...?

Hej, jag råkade för en tid sedan ut för ett våldtäktsförsök och har sedan dess haft problem med sexlivet med min sambo. Det hela känns jättetråkigt. Inte nog med att jag måste hantera överfallet måste jag även hantera att vårt sexliv är icke-existerande. Vi har alltid haft ett jättebra sexliv och det gör mig så ledsen att förlora det på grund det här jävla överfallet. JAg vill ju bara att allting skall vara som vanligt... Är det någon annan som har råkat ut för något liknande? Just nu känns allting så hopplöst och jag känner så mycket skuld och skam. Blir det bättre? :(

tacksam för svar!

storstadsbulimiker.blogg.se

• Svar på tråden Förstört sexliv...?
  • Fröken Larsson

Går du/ni i samtalsterapi på något sätt? Tror att alla känslor av skuld, skam etc absolut måste luftas och hanteras. Där får ni också vägledning genom denna situation.

Har inte någon liknande erfarenhet bakom mig, men levde ett tag med en alkoholiserad man där jag fick fel förhållningssätt till sex - det har krävts många samtal med min m2b för att hantera mina känslor kring detta. För mig har just kommunikation varit det viktigaste, att inte stänga in alla konstiga känslor utan få hjälp att hantera dem.

Stor kram!

• Masha

Du bör ABSOLUT vända dig till ett proffs för att få någon att prata med. Det här är mycket svårare grejor än man tror att hantera på egen hand. Försök att förstå att vad du än har gjort är det INTE ditt fel att du blivit utsatt. Att skuldbelägga sig själv är vanligt ( om jag inte hade följt med, varit just där, klätt mig på det viset, ´varit onykter eller drogad). Du måste verkligen förstå att det hör inte dit. INGEN har rätt att förgripa sig på dig oavsett hur du klär dig, var du befinner dig eller hur onykter du har varit. Efter en sån här grej kan man också behöva få ha sin kropp för sig själv ett tag, ditt sexliv kommer förmodligen att bli bra igen men det tar mycket längre tid om du inte får proffshjälp. Har du haft kontakt med något sjukhus i samband med överfallet? I så fall bör de kunna hjälpa dig där med en bra kontakt.
    Lycka till

• Tooticki

Jag lider med dig, och blir så j*vla förbannad! Du har inte gjort något fel, personen som försökte förgripa sig på dig är sjuk, störd och jag hoppas att han straffas för sitt brott.

Alla människor har rätt till sin egen kropp och att få bestämma över den. Sex är något vackert och alla människor förtjänar att få bejaka sin sexualitet.

Du måste söka hjälp! Hur har din sambo reagerat på detta? Är han förstående eller krävande, kan ni prata om det? Kanske behöbver du annan typ av närhet nu i början för att bygga upp tilliten och tryggheten som ska finnas mellan er?

Svar på tråden Förstört sexliv...?