Panik över festlokal i Gbg!
Just nu är allt panik för det visade sig att det blivit komunikationsproblem/missförstånd mellan festlokalen (Malins skafferi) och oss. Så bara lokalen skall kosta 8500 kr utan personal, dukning, dekoration och städning som vi hade fått uppgift ingick.
För att få med de grejerna måste man beställa maten genom dem och de är dyra. Vi skulla i så fall hamna på upp till 35 000 kr bara för lokal, personal, dekoration, städning och mat.
Det är typ 1/3 av hela vårt bröllop.
Så hela gårdagen var pest. Jag vart helt kknäckt! Så ofantligt mycket tid jag lägger ner på detta bröllop och nu har vi tagit typ 30 steg bakåt. Det är ju inte baka lokal (där man får ha med egen sprit och mat) som ska hittas utan serveringspersonal, linnedukar, linneservetter, kandilabrar, blomsterarrangemang, porslin/bestick/glas samt någon som fixar dukningen innan festen och någon som städar efter festen.
(Serveringspersonal vet jag man kan hyra på Brugårdens gymnasium men undra om de vill förbereda allt innan bröllopet och sedan städa allt efter? Eller om man ska hyra in en städfirma och vad kostar inte det i så fall???
Porslin m.m. vet jag man kan hyra från cateringfirmor men det är ju ASDYRT... Ledsen & Negativ mot allt idag!)
Jag är så ledsen och trött på allt att jag t.o.m har lust att ställa in hela bröllopet...
Vet inte vart jag ska börja leta ens en gång!
Någon som har förslag på en FIN festlokal där man kan ta med egen dricka i Göteborgsområder???