häringe slott
hej på er.... har äntligen hittat mitt drömställe nämligen häringeslott!! pre.bokat det men nu undrar jag om ngn har haft sin bröllopsfest o i så fall vad tyckte ni? tacksam för svar / lina
hej på er.... har äntligen hittat mitt drömställe nämligen häringeslott!! pre.bokat det men nu undrar jag om ngn har haft sin bröllopsfest o i så fall vad tyckte ni? tacksam för svar / lina
Min kompis gifte sig där, & var säkert nöjd. Detta var lunchbröllop, så jag vet ej var ev dans skulle vara. (Vet att jag har dansat i källaren på annan fest). Maten var bra. Det är mysigt, men är lite för många rum tycker jag. Själv ska vi hålla till på Årsta Slott, som jag tycker är jättefint.
ok.. det tackar jag för, själv så ska vi ha ett eftermiddags/kvällsbröllop... jo jag kan hålla med om att det är många rum *ler* men det blir förhoppningsvis bra
Hej Smurfan !!
Vad qul , vi ska också ha våran bröllopsfest på Häringe Slott den 9 augusti.
Ska dit på måndag och välja ut menyn,kolla in musik och lite annat smått och gott.
Kan ju tala om lite mer för dig efter mötet....
Kjamiz
hej Thyra va roligt att det är fler som har fasnat för häringe *ler* skulle bli jätteglad om du kunde berätta mer... själv så har jag ju som sagt bara prel.bokat.. har just nu ingen aning hur priserna ligger... får offerten i morgon :) men jag hoppas att det ska gå att ordna... hur många personer ska ni vara? vi har sagt runt 45-50...kram /lina
Häringe Slott !!!
Förstår att du har fastnat för det...
Det pris som vi kommer ge är 675:- per person och vi kommer vara en ca 40 - 50 gäster , och det tycker jag är ett skapligt pris.
I det priset ingår det en tre rätters meny , välkomst drink och blommarrengemang i foajen , efter blommorna i min bukett ( om det är säsong ).Och självklart bröllopstårtan.
En av anledningarna till att vi valde Häringe är just att dom kan ordna så mycket på plats , så att man slipper jäktet runt halva Sthlm efter allt.
Och ni måste ju bara ta kort ute på slottet efter vigsel , så otroligt underbar atmosfär och landskap.
Häringe kan även hjälpa till med att fixa fram offerter på musik , fotografer, inbjudningskort , transporter .....
Nu börjar jag längta tills måndag , våran bröllopsplanering har legat på is ett tag , då vi har varit mitt uppe i köpa och sälja lgh.
Men på måndag tar vi nya och friska tag...
När har ni prel.bokat slottet ??
Vi gifter oss den 9 augusti.
Kram / Veronica
Thyra
När vi har prelbokat är 15 maj 04 så vi är ute i god tid tror jag... *ler* Har fått äntligen offert på det o det är samma som va ni får ge... o det tycker jag är mycket rimligt... *ler* men är osäker på om det menypriset är ink dryck... vet du ngt om det? Kan förstå att du längtar till måndag *ler* skriv gärna o berätta hur det går Kram
Hej Smurfan,
jag har varit gäst på ett bröllop på Häringe slott och så här tyckte jag.
God mat, trevlig personal, vacker miljö och fina lokaler. Dock var dom väldigt snåla med vinet. I kuvertavgiften ingick två glas vin till varmrätten men dom gick med påfyllning när majoriteten inte ens druckit upp hälften och det resulterade i att alla satt med tomma glas i slutet (inte så kul att skåla i tomma glas).
En nackdel var att det var andra gäster på slottet som bl.a. var i salongerna en trappa upp där vi drack kaffe. Det kan kännas lite skumt med "främmande" människor på sitt eget bröllop. Rummet man har dans och bar i är väldigt avlångt så det blev väldigt "utspritt".
Hej!!
Nu har all information sjunkit in från mötet ute på Häringe igår.
Först och främst så tycker jag att dom som har hand om bröllopsplaneringen är jätte proffsiga , vet verkligen vad dom pratar om.
Vi lyckades i alla fall enas om en meny , dock så tillkommer det ett så kallat vinpaket som kostar 240:- per person , vill personerna inte ha vin till maten så räknas det bort.
All dricka som vi Brudparet står för , kommer betalas i efterskott , eftersom dom räknar av per åtgång och cl.
Så det känns jätte skönt att veta , vissa ställen kör ju med att man måste betala för all dricka oavsett hur mycket som dricks.
Sen beställde vi även Häringe´s egna bordsplaceringskort för 10:- / st.
Tårtan beställdes och vi gav konditorn fria händer ( spännande ) , vi valde en annan tårtställning än den vanliga traditionella , tre stegs våningen.
Floristen fick även hon fria händer vad det
gällde med blommarrengemangen på borden , dock så skulle dom följa min brudbuketts färger.
Ett schema inför dagen gjordes preliminärt , kommer spikas en till två veckor innan bröllopet.
Då vi har valt att fotografera oss efter vigseln ute på Häringe , så ordnar Häringe en trevlig rundtur inne och ute på Slottet för 625:- per grupp.
Tyvärr så kommer det som " Anonym " skrev även vara andra på slottet , men inte inne i dom lokaler som vi har bokat (förhoppningsvis ).
Och vi hörde inget om att det bara ingick två glas vin till varmrätten.
Vi känner oss mycket nöjda med Häringe och vi kommer säkerligen få en mycket trevlig och underbar dag där ute.
Hör gärna av dig , om hur det går med eran planering.
Kjamiz
Tackar för info... har i dag skickat iväg bokningen till häringe så det känns könt *ler* lovar att höra av mig med om hur det går med planeringen *ler* om du vill så kan du mail om hur det går med er bröllopsplanering o hur bröllopet blev Min mail adress är itsmurfan@hotmail.com
Kram