• Mollen

Morgongåvor - överraskning eller överläggning?

Funderar lite på det här med morgongåvor. Har ni pratat igenom detta med era framtida makar eller kommer ni göra det som överraskning? Om ni gör det som överraskning, är ni säkra på att även de vet att morgongåva i vissa fall uppfattas som brukligt...?

• Svar på tråden Morgongåvor - överraskning eller överläggning?
  • jelikr

Jag vet inte hur vi gör...
    Tycker det skull vara mysigt med en liten grej på morronen (inte nåt dyrt).
    Skulle gärna fixa nåt till m2b men vet inte vad...
    Dessutom är jag , som du skrev , inte säker på att han köper nåt om vi inte bestämmer det , han tycker det är lite onödigt.
    Från början är ju morgongåvan dessutom bara till kvinnan, så det känns som att jag oxå skulle vilja ha nåt i så fall.
    Det är roligt att ge bort saker , men det är ju kul att få nåt oxå

• mika 080705

visst ska man ge morgongovan dagen EFTER bröllopet eller har ja fattat fel?

• Maraja84

Min M2B ska få en morgongåva- som överaskning........
    Vet att jag ska få ett smyckes set av honom som jag ska bära på bröllopsdagen, tror inte jag får någonting dagen efter

• stenbruden

Vi överraskar varandra med presenter dagen efter bröllopet. Tycker det är jättekul!!! Då får man ju chansen att verkligen ge något speciellt och kasnke lite dyrare än en vanlig födelsedagspresent eller julklapp...

Vi har ingen aning om vad vi får

• mika 080705

min m2b ska få secret box :D

• AnnaochHenrik

Vi är riktigt tråkiga, och har pratat om att vi ska ge något, och satt en ungefärlig summa... Sen får man se vad det blir! jag har köpt en fin klocka till honom!

• jelikr

mika 080705 skrev 2008-04-19 11:43:47 följande:

visst ska man ge morgongovan dagen EFTER bröllopet eller har ja fattat fel?
    Nej du har fattat precis rätt , morgongåvan är morgonen efter bröllopet ( ingen som påstått nåt annat heller )
  • swordfish

Puh! Jag tycker man har tillräckligt med utgifter ändå, så
    vi hoppar över morgongåvan. Det finns så många andra tillfällen man kan ge varandra presenter. Visst, det behöver inte vara så dyrt. Men jag gillar inte när man ska köpa något bara för köpandets skull. Vill helst ha lite tanke bakom... En secret-box hade varit kul att ge... Å andra sidan, när man varit, eller ÄR, på bröllopresa, kan ju min man vara Fotografen!

• kikalt

Det där är ju redan kört för vår del men vi funderar på att köpa en digital systemkamera till varandra, oss själva i bröllopspresent i alla fall, dvs ingen överraskning.

Svar på tråden Morgongåvor - överraskning eller överläggning?