• Nabben

Tygbutiker i Malmö?

Hej!
    Någon som har koll på vad det finns för tygbutiker i Malmö? Som säljer festtyger och helst har öppet på söndagar. Vi tänkte åka till Stoff och Stil på söndag och kika på tyg till min klänning. Men jag åker gärna och kollar in fler om det finns någon!

• Svar på tråden Tygbutiker i Malmö?
  • Mayisan

Hej

Jag har själv köpt mitt tyg till klänningen på stoff och stil men annars finns 1000 tyger (?) vet inte om den heter så men en tygaffär vid Åhlens Trianglen, bredvid den lilla utgången. Det finns också en tygaffär på den gatan som hipp ligger. Fabian vad jag e dålig på gatnamn alltså.
    Lycka till i letandet

• Anettan73

Det finns ju en ute vid vatten tornet. Hmmm Ska kolla upp vad den heter. Jag har aldrig sett så mycket tyg som jag gjorde när jag gick in där...

• Anettan73

Kommer inte ihåg vad gatan heter. Men kommer man från stan och kör på pildammsvägen mot svågertorp så e d en avstickare till höger. längre ner på den lantvägen till vänster så ligger det en gård. Där inne är tygaffären. Ska själv dit nu någon gång i det närmsta.

• lyckligjävel

det finns en på davidhalltorget, kommer inte ihåg vad den heter dock ;)

• Nabben

Tack för tipsen!

Underlättar ju om man har namnen på dem bara, tänkte ringa och kolla ifall de har söndagsöppet och så...Någon som vet vad affären som Anettan73 skrev om heter?

• Nabben

Aha kollade eniro.se nu. Det måste vara Stoff och Stil som Anettan73 menar va?
    "Tusen tyger och miljö" har i alla fall söndagsöppet, så det blir nog ett kik in där också imorgon.

Svar på tråden Tygbutiker i Malmö?