• Lokalo

Jag och min kopieringsmaskin...

Nån som har koll på kuvert?

Jag ska prova att skriva ut adresser på kuvert som är 165 * 165mm.

Vet nån vad ett sånt kuvert heter? På kopiatorn kan jag välja mellan Com-10, Monarch, DL och C5.

Tänk vad mycket runtomkringkunskap jag måste lära mig för att gifta mig.....

• Svar på tråden Jag och min kopieringsmaskin...
  • Lokalo

Jag tror jag kan svara mig själv...

Kuvertstorlekar: International DL (110 x 220 mm), Com-10 (105 x 241 mm), International C5 (162 x 229 mm), Monarch (98.4 x 190.5 mm), International DL (110 x 220 mm), Com-10 (105 x 241 mm), International C5 (162 x 229 mm), International B5 (176 x 250 mm), Monarch (98.4 x 190.5 mm), Japanese Postcard Double (148 x 200 mm)

Men isåfall, vad heter 166*166mm och om den inte finns med på maskinen, kan den inte processa dessa kort då? Damit?

• Lokalo

Ah, det finns en funktion i Words... dimman lättnar....

• Lokalo

Å ändå inte... jag och skrivaren får liksom inte till det. Jag kan specialanpassa kuvert i datorn men skivaren ställer sig högst motvillig till just detta format eftersom det inte går att välja.

Hata teknik.

Det finns en anledning till att folk betalar stora summor för att få kort och kuvert hemskickade färdiga förstår jag nu...

• paradisfågel

Stackare! Hoppas de löser sig för dig!

• Lokalo

Ja det tycker jag med! *skratt*

• paradisfågel

Din m2b har inte stor teknikkoll? Eller känner någon som har? Det borde ju gå o lösa på något sätt tycker man.. Att kringgå de där hos skrivaren på något sätt..

• Lokalo

Vi kollar båda två, just nu tror jag dock det lutar åt att vi böjer oss för tekniken och väljer ett kuvert som skrivaren känner igen.

Det är tur att man/ jag inte är slav under tekniken och maskinerna....

• paradisfågel

Haha ja det är ju de

• Kirsto

Du ska antagligen ställa in formatet i skrivaren, inte (bara) i word. Det finns inte på alla skrivare, men ibland står det under utskriftsformat "eget". Välj det och skriv in dina mått och spara med ett nytt namn. Sedan kan du välja det utskrifsformatet när du skriver ut utan att skrivaren klagar.

Svar på tråden Jag och min kopieringsmaskin...