• Brudgummarna

    Nya här

    Vi har inte tänkt ingå partnerskap men det kan kanske ändå vara läge att säga hej här. Vi har tänkt vänta till äktenskapsbalken förändras och gifta oss istället.

    Även om lagen kanske ändras redan till årsskiftet så blir det nog tidigast 2010. Vi är lite långsamma och kräsna i vår planering.

    Vi har varit ett par i 10 år i år så något år hit eller dit gör kanske inte så mycket.

  • Svar på tråden Nya här
  • valkyriana

    Välkommna!
    Men om ni ska gifta er 2010 då har ni nästan lite bråttom
    Lycka till med planeringen- här finns allt man kan tänkas behöva veta!

  • Brudgummarna

    För åtta år sedan så hade vi en ceremoni där vi lovade varandra att dela livet tillsammans. Efteråt hade vi fest med långbord, trerätters, tårta och allt med ca 80 gäster så vi har kört en testrunda och vet hur vi samarbetar i festsammanhang och vad vi vill ha på ett ungefär.

    Mitt problem (jag som nog kommer att skriva oftast, Jens) är att en andra chans så här gör att jag vill ha precis allt perfekt och jag är en sådan som gärna gör saker själv eller låter min partner göra det för att få dem helt perfekta. Så, ja. 2010 kanske är lite väl nära inpå. ;)

    Men några punkter blir svåra. Hur gör jag för att innan 2010 lära mig att helt kontrollera vädret och hur gör man när man inser att det nog är sista gången man gifter sig och listan på roliga idéer till ett bröllop måste kapas ner till bara en av varje?

    Tack för välkomnandet! Jag misstänker att vi kommer att spendera en hel del tid här.

  • Fröken Larsson

    Jag säger välkommen jag med. Om det skulle vara så att du som av en slump lär dig att kontrollera vädret innan den 14 juni så får du gärna höra av dig.

  • bara jag

    Välkommen! Vad roligt att det inte enbart är brudar här inne och kul med något annorlunda. Förstår att ni vill vänta, det är lite mer speciellt med ordet "äktenskap". Ja, jag oroar mig också för vädret..fast det är väl det enda jag inte kan kontrollera (förutom möhippan) annars är jag kontrollfreak!

  • Lillsnufflan

    Om allt inte blir som man tänkt kan man ju alltid förnya löftena vid en ceremoni på lämplig bröllopsdag och bjuda in till nytt partaj. Det är ju vanligt i t.ex. USA.

    Välkommna, förresten. Och lycka till!

  • Fenixx

    välkomna in.
    tycker 2010 låter som ett perfekt år. det är även beställt extra fint väder det året.

    vi har redan börjat bli ett litet gäng som har planer för 2010 här inne.
    (dock så utesluter vi inga, fast våran 2a tråd heter "2010-brudar")

    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2829536.html

  • Brudgummarna

    Så länge vi inte behöver ha på oss klänningar så går det väl bra. Jag gissar att våra föräldrar som redan nu kämpar för att tolerera oss skulle känna en viss tveksamhet inför oss i brudklänningar :)


    Fenixx skrev 2008-04-18 15:06:22 följande:
    vi har redan börjat bli ett litet gäng som har planer för 2010 här inne.(dock så utesluter vi inga, fast våran 2a tråd heter "2010-brudar")
  • Fenixx
    Brudgummarna skrev 2008-04-18 16:23:53 följande:
    Så länge vi inte behöver ha på oss klänningar så går det väl bra. Jag gissar att våra föräldrar som redan nu kämpar för att tolerera oss skulle känna en viss tveksamhet inför oss i brudklänningar :)
    ok ni slipper. vi fixar givetvis till trådens namn inför nästa runda sen.
  • Champis_Sanna

    Hjärtligt välkomna in hit. Jag är säker på att ni kommer trivas här

Svar på tråden Nya här