• AnAngel

Vilken kyrka är närmast Nybohovs restaurangen i sthlm? (liljeholmen)

Tja,
    tacksam för förslag på kyrkor närmast denna restaurangen/festlokalen. Hur långt ifrån ligger kyrkan, gångavstånd?
    Tack på förhand

• Svar på tråden Vilken kyrka är närmast Nybohovs restaurangen i sthlm? (liljeholmen)
  • junikul08

Om du vill gifta dig i svenska kyrkan, gå in på svenskakyrkan.se. Man kan se kartor där alla kyrkor finns med.

• junikul08

Kolla Gröndals kyrka, den ligger nära Liljeholmen och är liten och mysig trots att den är "modern".

• AnAngel

junikul08, tack, ska kika... har varit inne på svenskakyrkan men får ej fram vilken som är närmast... och iochmed att vi gillar stället så "kvittar" kyrka för oss (då ingen av oss har ngn anknytning/önskemål till ngn speciell kyrka), så vi vill först titta på den som ligger närmast festlokalen...för att göra det hela lite enklare

• junikul08

Jag kollade och det visade sig att mitt tips Gröndals kyrka verkar vara närmast

• AnAngel

Ok, ska genast kika upp, Tack! Vet du hur långt ifrån festlokalen det är?

• junikul08

Jag vet inte var Nybohov ligger, men från Gröndals kyrka till Liljeholmens T-bana är det gångavstånd, kanske 10 minuters promenad

• Jeez

Japp, Gröndal är närmast om du är ute efter en Svenskkyrklig kyrka. Man åker förbi den med tvärbanan när man åker till/från Stora Essingen. Byggd -69 men liten (rymmer 180) och fin inuti (om du frågar mig som råkar jobba i den). Det tar ca 10 minuter att gå till Liljeholmen -rätt fint vid vattnet! En större, men fortfarande modern, kyrka är Uppenbarelsekyrkan i Aspudden. Det tar längre tid att gå, men fullt möjligt (om man inte vill ta buss några hållplatser eller t-banan en hållplats). Det är samma församling och uppgifter om bokning etc finns på www.hagersten.org

Sedan finns förstås St Sigfrid som är en "privat" kyrka (ägs av en förening). Den hyr man isf av föreningen. Där tjänstgör inte Hägerstens församlings präster så då får man ordna med sig egen präst kan ju vara bra att säga också.

• AnAngel

Jeez, på gång att kolla upp det... en liten kyrka skulle inte göra ngt då vi blir 50 pers så blir de bättre än en jättekyrka... Tack!

Svar på tråden Vilken kyrka är närmast Nybohovs restaurangen i sthlm? (liljeholmen)